וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: גור החליט לוותר

13.12.2000 / 19:00

הורה לאנשיו להפסיק את פעולת ועדות הבדיקה מטעמו, שהתכוננו לספירת הקולות החוזרת בפלורידה; המשמעות: בוש בדרכו לבית הלבן; ארה"ב ממתינה לנאום הרשמי של גור הלילה

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, אל גור, החליט הערב ככל הנראה להרים ידיים ולוותר על האפשרות כי יהיה נשיאה הבא של ארצות הברית. גור הורה לכל הוועדות מטעמו להפסיק את הספירה הידנית הנוספת במדינת פלורידה. שני יועצים בכירים במטה גור סיפרו שגור החליט לוותר, אחרי התייעצויות רבות, ולהודות בכך שהמועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, הוא הנשיא החדש של ארצות הברית.

יו"ר הקמפיין של גור, ביל דיילי, הודיע שגור יישא הלילה נאום לאומה ויכריז, על פי הפרסומים, על הפסדו. בית המשפט העליון של ארצות הברית קבע הלילה בפסיקה מעורפלת כי "ישנן בעיות חוקתיות" עם הספירה החוזרת, משום שלא התבצעה על פי סטנדרטים אחידים. העליון החזיר את התיק לבית המשפט העליון בפלורידה.

מבחינה רשמית בוש עדיין לא הוכרז כנשיא הנבחר, אך החלטה כזו סוללת למעשה את דרכו לבית הלבן. מטהו של בוש בירך הערב על החלטתו של גור אך נמנע מהצהרת ניצחון.

בהחלטתו סיכל בית המשפט את סיכויו האחרון של גור להשיג ספירה חוזרת בפלורידה. גם פרקליטיו של גור כבר מודים היום - "הפסדנו, פירוש הדבר שלא תחודש הספירה".

עיתוני ארה"ב שיצאו היום כבר הכריזו בכותרותיהם הראשיות על זכייתו של בוש בנשיאות, אך מתחו ביקרות על פסיקתו "התמוהה" של בית המשפט העליון. מאמרי המערכת בעיתונים קראו לבוש להודות בתבוסתו ולפרוש מן המירוץ. בכל מקרה ארה"ב ממתינה לנאומו של גור הלילה. ובו הוא צפוי להודיע על תבוסתו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully