וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: שוטרים וחיילים חמושים פרצו לפרלמנט

בתמיכת הנשיא, נכנסו אנשי כוחות הביטחון למבנה על רקע דרישתו מהחוקקים לאשר הלוואה של 109 מיליון דולר לחמש אותם טוב יותר במאבק מול ארגוני הפשיעה. באופוזיציה המומים: הופכים לדיקטטורה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שוטרים וחיילים חמושים פרצו הלילה (שני) לפרלמנט של אל סלבדור, בדרישה לאשר תקציב של 109 מיליון דולר כדי לחמש אותם טוב יותר. הם נכנסו לפרלמנט בזמן שהנשיא נאיב בוקלה עמד לנאום בפני המחוקקים, שלהם הקצה שבעה ימים לתמוך בהלוואה שהוא דורש. פוליטיקאים מהאופוזיציה אמרו כי הופעתם של חמושים בפרלמנט היא איום חסר תקדים.

באל סלבדור אחד משיעורי הרצח הגבוהים ביותר בעולם, ועיקר מעשי האלימות מבוצעים על ידי כנופיות פשיעה הפועלות ברחבי מרכז אמריקה. בוקלה נכנס לתפקידו ביוני 2019 והתחייב להילחם באלימות ובשחיתות במדינה הענייה. המנהיג בן ה-38 רוצה להשתמש בכספים כדי לשדרג את ציוד המשטרה והכוחות המזוינים. הכספים אמורים לשמש לרכישת רכבי משטרה, מדים, ציוד מעקב ומסוק.

חיילים בפרלמנט של אל סלבדור, 9 בפברואר 2020. רויטרס
באופוזיציה חוששים. חמושים בפרלמנט, הלילה/רויטרס

עם זאת, בסוף השבוע רוב חברי הפרלמנט בחרו שלא להשתתף בדיון בהצעת החוק. ללא המניין הדרוש לקיום דיון בפרלמנט, קרא הנשיא לתומכיו לצור על בניין הפרלמנט וכ-50 אלף מתומכיו נענו לקריאתו. הנשיא אמר להם לחזור לרחובות בתוך שבוע אם חברי פרלמנט לא ידונו בהלוואה. מתנגדיו הפוליטיים מאשימים אותו באיומים ובכך ששלטונו הופך לאוטוריטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully