וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה חודשי עבודות שירות: עונש מקל לתושבת חיפה שהתחזתה לרופאה

12.2.2020 / 9:35

בנוסף לעונש, נגזרו על אולגה סוקולובסקי פיצויים לשש נשים בהן טיפלה תוך כדי שהיא מתחזה לרופאת עור מומחית. "פגעה באמון במערכת הבריאות והרופאים, וביצעה את מעשיה ללא מורא ורתיעה למען בצע כסף ורווח כספי"

עריכה: אסף דרורי

בתום משפט שהתנהל כשלוש וחצי שנים, בית משפט השלום הקריות גזר היום (רביעי) שמונה חודשי עבודות שירות על אולגה סוקולובסקי בת ה-44 מחיפה, בגין התחזות לרופא וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, נגזר עליה לשלם 24 אלף שקלים פיצויים לשש נשים שטיפלה בהן - ארבעת אלפים שקלים לכל אחת, וכמו כן חצי שנת מאסר על תנאי. הפרקליטות ביקשה לעכב את ביצוע עבודות השירות לצורך בחינת הגשת ערר.

השופטת סימי פלג קימלוב הרשיעה אותה כבר לפני יותר משנה לאחר שקיבלה עסקת טיעון בין התובע עו"ד יניב זוהר מפרקליטות מחוז חיפה, לבין הסנגורים עו"ד ניצה כהן ועו"ד ישראל מזרחי. הפרקליטות ביקשה להטיל עליה עונש מאסר בפועל, משום שסוקולובסקי מעולם לא הוסמכה לעסוק ברפואה בישראל. הנאשמת, מצדה, ביקשה את רחמי בית המשפט.

השופטת קימלוב קבעה כי מדובר ב"עבירות חמורות", כי סוקולובסקי "פגעה באמון במערכת הבריאות והרופאים, וביצעה את מעשיה ללא מורא ורתיעה למען בצע כסף ורווח כספי", וכי "עיסוק במקצוע הרפואה על ידי מי שלא הוסמך לכך טומן בחובו סכנה לציבור". עם זאת, העונש המקל נקבע לאור העובדה שהיא נעדרת עבר פלילי, שהיא פנתה בעצמה לעזרה וכי "סיכויי השיקום לא מבוטלים".

"מטופלות מסרו עדויות אבל רק למטופלת אחת נגרם נזק", אמרה עורכת הדין ניצה כהן לוואלה! NEWS בהתייחסות לגזר הדין. "השופטת נתנה משקל לנסיבותיה האישיות וניתן משקל גם לחלוף הזמן מאז בוצעו העבירות שיוחסו לה ולכך שהיא מצויה כבר שנה בהליך שיקומי".

הרופאה המתחזה, אולגה סוקולובסקי. יואב איתיאל
התחזתה לרופאת עור וביצעה פעולות כירורגיות במטופלים/יואב איתיאל

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בו הודתה סוקולובסקי, היא אם חד הורית שעלתה ארצה בגיל 22, פעלה במספרות ומכונים בקריות ונהגה להציג את עצמה במרמה כרופאת עור מומחית, דרמטולוגית. זאת, גם באמצעות מסמכים שונים הנושאים את שמה, כמו כרטיסי ביקור, דיפלומה ברוסית ותרגום הנחזה להיות תרגום נוטריוני שלה שבכולם היא מופיעה תחת התואר דוקטור.

מחלק ההונאות ביחידה המרכזית של מחוז חוף חקר את הפרשה. סוקולובסקי נעצרה במרץ 2014 בחשד שהיא ובן זוגה דאז, מיכאל אוסטחרוב, הפעילו עסק בנתניה בו מכרו מוצרים רפואיים ללא רשיון משרד הבריאות. בנוסף לכך, עלה החשד כי היא ביצעה פעולות כירורגיות תוך כדי שהיא מתחזה לרופאה, והציגה מצג שווא למאות מטופלים ולקוחות.

כשהובאה למחרת לבית משפט השלום בחיפה, לדיון בהארכת מעצרה בפני השופטת אורית קנטור, טענה סוקולובסקי: "אני רופאה דרמטולוגית קוסמטיקאית, זה מה שהיה ברוסיה". סוקולובסקי נהגה לבצע טיפולים שכללו הזרקה של חומרים שונים לפניהן של מטופלות, למילוי קמטים או הסתרה של צלקות. על פי חוק, טיפולים מסוג זה רשאי לבצע רופא מוסמך בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעקבות הטיפול - אישה סבלה מאלרגיה ונפיחות חמורה

בסופו של דבר, הורשעה סוקולובסקי בהתחזות לרופא וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בגין טיפולים שביצעה בשש נשים ששילמו לה בין אלף ל-10 אלפים שקלים. הנסיבות המחמירות מתבטאות, בין היתר בכך, בסכנה שנגרמה לבריאותן של המטופלות שלה וכן בשל השיטתיות והיקף המעשים.

בעקבות הטיפול המתואר במסגרת האישומים, תושבת חיפה שטופלה אצל סוקולובסקי סבלה מאלרגיה ונפיחות חמורה שוב ושוב והיא נאלצה לפנות לבית החולים "בני ציון", שם טופלה תוך הזרקת סטרואידים. כשחזרה המטופלת לסוקולובסקי, גם היא הזריקה לה סטרואידים, ואף התקשרה לרוקח, הציגה עצמה גם בפניו כרופאה והורתה לו לנפק לה תרופות. כל זאת, מבלי שהייתה מוסמכת לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully