וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו מתקפה שהשביתה את האינטרנט; שיגור לוויין נדחה

גורם במשרד התקשורת אמר כי הרשת במדינה נפלה למשך כשעה, אך לא פירט מי אחראי למתקפה. באירוע אחר, שלא ברור אם קשור לפעולת הסייבר, הודיעה סוכנות החלל על דחיית השיגור למועד לא ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

איראן אמרה היום (שבת) כי היא סיכלה מתקפת סייבר ששיבשה את שירותי האינטרנט במדינה למשך כשעה. במקביל, דחתה טהראן שיגור לוויין מתוכנן לחלל, אך לא ברור אם יש קשר בין שני האירועים.

לפי סאג'ד בונבי, גורם במשרד התקשורת, המתקפה התרחשה בשעה 11:44, לפי שעון מקומי. הוא כי הייתה זו מתקפת מניעת שירות (DDoS) שבמהלכה מוצפים השרתים ב"בקשות זבל" מאסיביות. הוא לא פירט מי אחראי למתקפת הסייבר, אך בשנים האחרונות הותקפו תשתיות מרכזיות ברפובליקה האסלאמית, בפעולות שיוחסו לארצות הברית וישראל. גם איראן עצמה מעורבת במתקפות סייבר נגד אויבותיה. בונבי הוא חבר בחברת תשתית התקשורת של המשרד, הספקית היחידה של תשתיות תקשורת במדינה.

איראן כשלה פעם נוספת בניסיון לשגר לוויין לחלל. NPR, אתר רשמי
שיגור לוויין שכשל באוגוסט האחרון/אתר רשמי, NPR

NetBlocks, העוקב אחרי גישה לאינטרנט ברחבי העולם, אישר את ההשבתה של הרשת האיראנית ואמר כי "היא תואמת שיבוש מכוון ואין עדויות לבעיות טכניות בשלב זה".

בדצמבר טענה טהראן כי היא סיכלה "מתקפת סייבר מאורגנת ביותר" נגד השירותים האלקטרוניים של ממשלתה. שר התקשורת מוחמד ג'וואד אזרי אמר אז כי הייתה זו מתקפה בתמיכת ממשלה זרה, מבלי שציין מי.

חודש לפני כן, איראן השביתה כמעט לחלוטין את רשת האינטרנט במדינה עם פרוץ המחאה האלימה נגד העלאתם במפתיע של מחירי הדלק. המטרה הייתה לצמצם את תפוצת הסרטונים ברשתות החברתיות שתיעדו הפגנות או מעשי אלימות מצד המשטר

עוד בוואלה!

כשאיראן כמעט הציפה את ניו יורק: הצצה לצבא הסייבר של טהראן

לכתבה המלאה

עיכובים בשיגור הלוויין

הלוויין, "זפר" היה אמור להיות משוגר היום ממרכז החלל על שם חומייני, אך סוכנות החלל הודיעה כי השיגור נדחה למועד לא ידוע "על מנת לא להקריב את הדיוק עבור מהירות". בשנה שעברה, כשלו שלושה ניסיונות של איראן לשגר לוויין לחלל, כולל פיצוץ בכן השיגור. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רמז לקשר לכך.

ארצות הברית טוענת שאיראן משתמשת בתכנית החלל שלה ככיסוי לפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח. איראן מכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully