וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: ישראל מונעת העברת סחורה חקלאית ליצוא דרך ירדן

8.2.2020 / 13:16

שר החקלאות הפלסטיני טען כי ישראל לא מאפשרת הפצת סחורות דרך ירדן, לאחר שלאחרונה הוטלו הגבלות הדדיות על תוצרת חקלאית בין ישראל והרשות. בתחילת השבוע נעצר לחלוטין היבוא החקלאי משטחי הרשות לארץ. "ההשפעה השלילית של המהלך תפגע גם בישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ישראל מונעת יצוא של סחורה חקלאית פלסטינית דרך ירדן - כך טען היום (שבת) שר החקלאות הפלסטיני ריאד אל-עטרי. לדבריו של שר החקלאות הפלסטיני, רשות המעברים הודיעה אתמול כי נאסרת העברת הסחורות החקלאיות שמיועדות ליצוא לרחבי העולם דרך ירדן כחלק ממאבק שהחל בשבועות האחרונים על העברת סחורות חקלאיות בין הרשות בפלסטינית וישראל. גורמים רשמיים בירדן ובישראל לא מסרו את תגובתם לטענותיו של אל-עטרי.

בדבריו היום אמר שר החקלאות הפלסטיני כי "אנחנו עומדים בנקודה פוליטית קשה, אך אני אומר בביטחון כי ההשפעה השלילית של המהלך תפגע גם בישראל". לטענתו אל-עטרי, "יש בידנו כמה כלים שבעזרתם אנחנו יכולים לכל החלטה ישראלית שמטרה פגיעה בכלכלתנו".

חקלאי פלסטיני נושא ארגז עגבניות ליצוא מרצועת עזה. AP
חקלאי פלסטיני נושא ארגז עגניות המיועדות לייצוא/AP

בתחילת השבוע נעצר הייבוא החקלאי משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, בהתאם להחלטת שר הביטחון נפתלי בנט. החלטתו של בנט התקבלה בעקבות משבר העגלים, שלטענת משרד הביטחון הוביל לפגיעה במגזר מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף. זאת, לאחר שהרשות הפלסטינית סירבה להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", שאפשרה לה להגביל את הסחר מהמגדלים הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא.

לטענת מגדלי העגלים, בעבר כל חקלאי ישראלי היה יכול למכור כמה שרצה לסוחר פלסטיני - ולהיפך. אולם, מאז החלה הרשות במדיניות שבמסגרתה נדרש לסוחר היתר מיוחד, "פרמיט", בשביל לקנות מחקלאי ישראלי. בארגון מגדלי העגלים והתאחדות חקלאי ישראל הסבירו כי "החרם הפלסטיני גרם לכך שמחירי הבשר ברשות הפלסטינית האמירו, בעוד מחיר העגלים בישראל התרסק. מפער זה נהנים רק היבואנים הפלסטינים ומקורביהם בצמרת הרשות הפלסטינית. יתרת הציבור הפלסטיני משלם מכיסו את החרם, ומאות חקלאים ישראלים שסיפקו לפני כן את תוצרתם לרשות מצויים בסכנת קריסה".

משרד הביטחון מסר השבוע כי לאחר חודשים של "ניסיונות חוזרים ונשנים" של מערכת הביטחון לפתור את המשבר בהידברות, הנחה בנט את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לעצור באופן מיידי את ייבוא התוצרת החקלאית. עוד נמסר כי "לכשתבחר הרשות הפלסטינית להפסיק את מהלכיה החד-צדדיים ולהשיב את המצב לקדמותו, ישקול שר הביטחון את החלטתו בשנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully