וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביציאה מישיבת מליאה סוערת: חברת מועצה בקריית מוצקין הותקפה באלימות

7.2.2020 / 7:47

מרינה קריאן רחמימוב חברת מועצה בת 34 הותקפה בבניין העירייה בידי פעילים, שהתפרעו גם במהלך ישיבת המועצה וקראו לעברה קללות וגידופים קשים. "זה פשוט נורא. לא חשבתי שנגיע למצב כזה", אמרה חברת המועצה. ראש העיר מסר בתגובה כי העירייה מגנה כל סוג של אלימות

עריכה: שאול אדם

חברת מליאת מועצת העיר קריית מוצקין מהאופוזיציה הותקפה בבניין העירייה, עם יציאתה מישיבת מליאה סוערת, שבה תושבים שלטענתה הגיעו להפריע השמיעו קריאות גנאי, קללות וגידופים כלפיה וכלפי חברי הסיעה שלה. "מדובר בדברים נוראיים כמו 'אתם נאצים', 'שתישרפו במשרפות" ועוד. לדבריה של חברת המועצה, מרינה קריאן רחמימוב, בת 34 שילדה אך לפני חודשיים ועדיין נמצאת בחופשת לידה מעבודתה, היא הוכתה על ידי אחד הפעילים המשולהבים, ממש בצאתה מאולם ישיבת מועצת העיר.

לאחר שהיא נכנסה למעלית בבניין, הפעילים מנעו מהדלתות להיסגר ובסופו של דבר נדחקו איתה כמה מהפעילים לתוך המעלית, דרכו עליה, בעטו בה, דחפו אותה ומישהו גם ירק עליה. קב"ט המועצה סייע לה להיחלץ לחדר צדדי. "הוא אמר לי שכדאי לי להישאר שם בינתיים, שלא יעשו בי לינץ'", סיפרה קריאן רחמימוב. "זה פשוט נורא. לא חשבתי שנגיע למצב כזה. אף פעם זה לא היה ככה", היא הוסיפה. "בעלי כבר אומר שאולי צריך לחשוב אם זה שווה לעבור את כל זה. זה מה שהסתה עושה. מישהו יכול היה לבוא עם סכין".

שוטרי תחנת זבולון שהוזעקו למקום, גבו ממנה תלונה, פתחו בחקירה וליוו אותה בדרכה החוצה מבניין העירייה. "התחושה כבדה מאד, אני מפחדת", היא אומרת ומוסיפה כי "הציעו לי שניידת תישאר מול הבית שלי, אבל אני לא רוצה. אני לא רוצה שנגיע לשם".

חברת מועצת קרית מוצקין, מרינה קריאן רחמימוב. -, אתר רשמי
"התחושה כבדה מאד". חברת המועצה שהותקפה, מרינה קריאן רחמימוב/אתר רשמי, -

ד"ר מזל שאול, ראש מפלגת "קול הנשים" אמרה לוואלה! NEWS כי "אנו מביעות זעזוע ושאט נפש מתקיפתה האלימה של חברת המועצה הלילה בעיר". היא אמרה כי "זוהי תקיפה שלישית בתוך חודש של נשים המכהנות בתפקידים שונים במועצות המקומיות, מה שמעלה את החשש כי יש כאלו שיעשו הכל על מנת להשתיק את קולן של נשים, גם באמצעים אלימים". לדבריה, "תקיפתה האלימה של מרינה מחייבת בדיקה מקיפה והידרשות מידית, הן של גורמי אכיפת החוק והן של המנהיגים המקומיים לנושא". ד"ר שאול הוסיפה כי "אנו קוראות לראש העיר קריית מוצקין לגנות באופן נחרץ ומיידי את התקיפה". ד"ר שאול היא גם חברת מליאה במועצה המקומית אזור, ומספר שתיים ברשימה, שרון רופא אופיר, היא סגנית ראש המועצה בקרית טבעון, "לא ננוח ולא נשקוט עד שנמגר את העניין לחלוטין".

מעמותת כ"ן (כח נשים) נמסר: "אנחנו מגנות בתוקף כל אלימות באשר היא. אלימות כנגד נבחרת ציבור שעושה את עבודתה בהתנדבות הינה חמורה במיוחד". לדברי העמותה, "על נבחרות ונבחרי הציבור לייצג את הציבור ולהציג את עמדותיהן באופן חופשי וללא מורא. נראה שהאיום והאלימות שהופעלו כלפי חברת המועצה הם תוצאה של האווירה בישיבת המועצה". בעמותה קראו לראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי לפעול לאווירה הולמת בישיבות המועצה ו"לעקירה מן השורש של ההתנהלות האלימה בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בניין עיריית קריית מוצקין. אין, אתר רשמי
"לא חשבתי שנגיע למצב כזה". בניין עיריית קריית מוצקין/אתר רשמי, אין

בסיעתה של קריאן רחמימוב, "רוח חדשה", אומרים כי לא מדובר באירוע בודד וראש סיעתה ציקי אבישר, לשעבר מנהל אגף התקשוב בעירייה והיום יריבו המר של ראש העיר, אומר כי התקשר אישית לקצין החקירות בתחנת זבולון, שהבטיח לו שילווה מקרוב את החקירה בנושא. "בחודשים האחרונים מגיע לישיבות המועצה קהל מוסת ומשולהב שמקלל אותנו 'נאצים', 'עוכרי ישראל', מטיח בנו בלי הרף טענות כמו 'דם חללי צה"ל על ידכם' וראש העיר חיים צורי אינו מוציא אותם מהאולם", אומר אבישר, "הכל מצולם".

מרינה קריאן רחמימוב אומרת שהדברים באו אחרי שמישהו בתכנית "האח הגדול" אמר כי תמך במישהו בסיעה שלה. אחרים סבורים כי הרקע לדברים הוא תמונה שהתפרסמה בעמוד הפייסבוק של יו"ר הסיעה, אבישר, בה מצולם חבר הסיעה יריב ענבר עם ניר אבישי כהן, דובר תנועת "שוברים שתיקה". לפני כשלושה שבועות התפוצצה ישיבת מליאת מועצת העיר כשהקהל הרועש הניף שלטים, בהם גם התמונה המדוברת, וצעק קריאות נאצה.

לשכת ראש העיר: העירייה מגנה אלימות מכל סוג שהוא

מלשכת ראש העיר, חיים צורי, נמסר כי העירייה מגנה אלימות מכל סוג שהוא ורואה בחומרה רבה כל פגיעה מילולית או פיזית במאן דהוא. על האירוע אמש הגיבו: "ככל שאירע אירוע כפי שתואר, חובה על הנפגע להגיש תלונה לרשויות החוק ואנו סמוכים ובטוחים כי הן תבצענה את עבודתן כנדרש".

חוקרים יצאו הבוקר לאסוף מצלמות אבטחה בבניין עיריית קריית מוצקין, ומרינה קריאן רחמימוב נקראה לתחנת זבולון להשלמת עדותה. במחוז חוף של המשטרה אישרו לקונית כי "התקבלה תלונה בשעות הערב ונפתחה חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully