וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: עסקת המאה תמות לפני טראמפ, נתמוך בפלסטינים כמה שנוכל

5.2.2020 / 13:33

המנהיג העליון של איראן קרא לפלסטינים "לסלק את הישראלים ואת האמריקנים דרך הג'יהאד", וכינה את מנהיגי מדינות ערב שתמכו בתכנית "חדלי אישים ובוגדים"

צילום: ביל באון, עריכה: אסף דרורי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (רביעי) כי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "תמות לפניו", ואמר כי טהראן תתמוך בארגונים הפלסטיניים ככל שתוכל. לדבריו, הפלסטינים צריכים להתנגד לתכנית השלום, שכוללת הכרה בריבונות ישראל בהתנחלויות, "דרך סילוק הישראלים והאמריקנים באמצעות הג'יהאד". לדבריו, "אנחנו מאמינים שהארגונים הפלסטינים החמושים יעמדו וימשיכו את ההתנגדות והרפובליקה האסלאמית רואה חובה בתמיכתה בארגונים הפלסטיניים".

חמינאי תקף גם את מנהיגי מדינות ערב, שהביעו תמיכה מסויגת בתכנית, ואמר כי הם "חדלי אישים". לדבריו, "על תתייחסו לנוכחותם של כמה מנהיגים ערבים בודדים ובוגדניים ב'הסכם המאה'", נכתב בחשבון הטוויטר של המנהיג העליון. "הם חדלי אישים ואין להם כבוד בקרב האומה שלהם".

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי במהלך כינוס בטהראן לקראת חגיגות 41 שנה למהפכה האיסלאמית 5 בפברואר 2020. רויטרס
קורא לאחוז השתתפות גבוה בבחירות. חמינאי, היום/רויטרס

המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית החריפה מאז החיסול של הגנרל קאסם סולימאני בתחילת החודש שעבר, ושיגורי הטילים לעבר עיראק בתגובה. שתי המדינות היו קרובות לעימות צבאי, והמשטר גם חווה שורה של מחאות בשנה האחרונה בשל המשבר הכלכלי החריף שנגרם על ידי הסנקציות האמריקניות אחרי פרישת הממשל מהסכם הגרעין.

מנהיג איראן גם קרא לשיעור הצבעה גבוה לקראת הבחירות לפרלמנט בפברואר, על רקע הזעם של המחנה הרפורמיסטי, כולל הנשיא חסן רוחאני, על פסילת אלפים ממועמדיו על ידי מועצה הנשלטת על ידי גורמים רדיקליים. "כל אדם שיש לו זיקה לאיראן ולביטחונה חייב להשתתף בבחירות", אמר חמינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully