וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת אש שפוטרה בשל תמונותיה "הפרובוקטיביות" באינסטגרם מאשימה את מערך הכבאות בסקסיזם

20.2.2020 / 10:30

פרסלי פריצ'רד, כבאית לשעבר ממונטנה, טוענת שנעשה לה עוול כשפוטרה ממערך הכבאות רק בגלל תמונותיה "הפרובוקטיביות" באינסטגרם ומאשימה את הארגון בסקסיזם. במטה מכבי האש אוורגרין טוענים שזו הפרה של שני כללים במדיניות החברה אך עורך דינה טוען שאלה כלל לא קיימים

@presleykp.fit)

פרסלי פריצ'רד בת ה-27 ממונטנה פוטרה מתפקידה כלוחמת אש במטה כיבוי האש של אוורגרין לאחר שמנהליה טענו כי תמונותיה ברשתות החברתיות מפרות את מדיניות החברה. פריצ'רד טוענת שהארחאים עליה ביקרו בקביעות את תמונותיה וסרטוניה ברשתות החברתיות, כשלדבריהם הם העלימו עין לאורך תקופה עד שאזרח מודאג התלונן ואילץ אותם לפעול בנושא. היא פוטרה בקיץ שעבר בגין הפרה של שני כללי מדיניות החברה, אולם היא טוענת שהכללים האלה כלל לא קיימים ותובעת כעת את הארגון על העוול שנגרם לה.

פריצ'רד, שממשיכה גם היום לעבוד כפרמדיקית, סבורה שפיטוריה נבעו מסקסיזם טהור בטענה שעמיתיה הגברים מפרסמים גם הם תמונות חושפניות ברשתות החברתיות ולא זכו ליחס דומה. הפוסטים של פריצ'רד באינסטגרם, שם יש לה יותר מ-182 אלף עוקבים, כללו תמונות מעוררות השראה שלה עם מדים ותמונות לא פחות מעוררות השראה מחדר הכושר בגופיות, חזיות ספורט וטייץ צמוד, כשהיא עוסקת בזמנה הפנוי כמאמנת אישית. חלק מהפוסטים שלה היו ממומנים ע"י מותגי בריאות וכושר, אולם היא טוענת שאלו שקיבלה עבורם כסף לא צולמו באוורגרין ולא כללו מדים או לוגו של החברה.

פריצ'רד עבדה במחלקה כמעט כשנתיים עד שהחלו להגיע התלונות וניסתה להתמודד עם הביקורת שחטפה. מנהלי החברה פנו אליה לראשונה ב-2018 לאחר שקיבלו לכאורה תלונה מ"אזרח מודאג" על נוכחותה "הפרובוקטיבית" ברשתות החברתיות, שלדעת חלק מעובדי החברה עלולה הייתה לסכן את המימון הציבורי שלהם. פריצ'רד ניסתה להגן על התמונות שלה וטענה שהן נועדו לעודד אנשים לחיות חיים בריאים וכי מעולם לא פרסמה דבר שעלול לפגוע בחברה או להעיד על חוסר מקצועיותה. להערכתה, היא ננזפה בערך 20 פעמים על התוכן שפרסמה ברשת - בעיקר על אופן הלבוש שלה.

יו"ר מועצת המנהלים, ברודי וורוורן, תמך בפריצ'רד וטען שעבודתה כמאמנת ומפתחת גוף במשרה חלקית לא פגעו במשרתה. "אתם יכולים להסכים או לא להסכים עם האופן שבו היא מתלבשת או מדגמנת, אבל זו זכותה לעשות זאת". הדירקטוריון קיבל החלטה להוציא לפועל מדיניות "מדיה חברתית" רשמית, אך הדבר מעולם לא קרה. פריצ'רד המשיכה לפרסם פוסטים דומים בעמודי האינסטגרם והפייסבוק שלה, ללא הערות נוספות מצד מעסיקיה. אולם, בקיץ שעבר, לאחר כמעט שלוש שנים בתפקיד, קיבלה פריצ'רד מכתב פיטורים בעוון הפרה של שני סעיפים במדיניות החברה. האחד גורס שלעובדים אסור לפגוע בתדמית החברה ו"לעסוק בכל פעילות שתזלזל באוורגרין". השני אוסר על העובדים להשתמש במתקני החברה לרווח אישי - מה שלטענתם פריצ'רד עשתה כשהשתמשה בתמונות שהצטלמה במחלקה למטרת מכירת חולצות שעיצבה. פריצ'רד להגנתה טוענת שניתן לה אישור בידי המפקח להצטלם במחלקה עם החולצות עליהן הופיע הטקסט "להילחם באש כמו אישה", כל עוד היא מצטלמת מחוץ לשעות העבודה ולוגו החברה לא מופיע בהן.

לדבריה, ניתנו לה חמישה ימים להסיר מהרשת כל תוכן הקשור לאוורגרין, אחרת תפוטר. באותו זמן גם עבודתה במשרה חלקית עונתית שונתה למשרה חלקית "על פי צורך". לאחר התייעצות עם עורך דינה, הוא הודיע לה כי באופן חוקי היא אינה חייבת להסיר את הפוסטים מאחר שמדיניות "המדיה החברתית" של המחלקה מעולם לא אוששה בכתב או הועברה במלואה לצוות. היא בחרה להשאיר את התמונות ולהתמודד עם ההשלכות. זו יצאה לחופשה יזומה למטרת ניתוח הגדלת חזה וכשחזרה לעבודה ב-15 באוגוסט 2019 - קיבלה את מכתב הפיטורים.

"מה? אני אמורה להשאיר את הישבן בבית?"

פרסלי פריצ'רד טוענת כי בעוד שבחברה קבעו שנוכחותה ברשת החברתית הייתה הסיבה לפיטוריה, סקסיזם היא הסיבה האמיתית לכך. "ההתנהלות הסקסיסטית שלהם כלפיי הייתה מתמשכת. הם היו מזמנים אותי למשרדים על כל דבר", היא סיפרה ל-VICE, "תמיד הרגשתי שזה כמו ללכת על ביצים לידם". לדבריה, היא קיבלה הערות גם על המדים שלבשה במסגרת תפקידה, "הם רצו שאלבש מכנסי גברים. הם רציניים? מה, אני אמורה להשאיר את הישבן בבית?". בדצמבר היא הגישה תביעה על פיטורים בלתי הוגנים. היא תובעת את המחלקה בגין השכר האבוד, הזמן והלחץ הרגשי שחוותה.

פריצ'רד טוענת שבמהלך שנותיה בלוחמת אש עברה לא פעם הטרדות מיניות, "כולם יודעים שככה זה בשרותי הכבאות, בצבא ובשירותי אכיפת החוק", היא אמרה, "אני מקבלת הודעות מדי יום מנשים שמספרות על הטרדות מיניות שהן חוות. הן אומרות לי 'מטרידים אותי כל יום. כל החבר'ה אומרים שהם לא חושבים שאני יכולה לעשות את העבודה שלי טוב כמוהם. הם תמיד צוחקים עליי, הם תמיד מעירים הערות על איך הישבן שלי נראה במדים'".

פריצ'רד הוסיפה כי החברה מנעה ממנה לקבל דמי אבטלה בטענה שהיא הרוויחה כסף משימוש במתקני התחנה ומדי החברה. היא הכחישה זאת וסיפרה שסיפקה למחלקה מכתבים מהמותגים שעבדה עמם וטענה שאלה נתנו חסות רק לפוסטים ספציפיים שהעלתה - שכולם אינם קשורים למחלקה. "הייתי סופר עשירה עכשיו אם הייתי עושה כסף מכל פוסט. הם היו צריכים לבדוק קודם איך הרשת עובדת לפני שהם קובעים דברים כאלה, כי זה פשוט גורם להם להיראות ממש, אבל ממש טיפשים".

"זה בסדר כשגברים עושים את זה"

על אף שהיא לא הייתה האישה היחידה בתחנת הכיבוי באוורגרין, פריצ'רד סיפרה שהיא בדרך כלל הייתה האישה היחידה במשמרת ושנשים אחרות בתחנה נטו לעבוד שם בהתנדבות. "לא הבנתי עד כמה הסקסיזם נפוץ מכיוון שמעולם לא היה לי עם מי לדבר על זה", היא אמרה. המחסור משתקף במספרים: מבין מיליון הכבאים הפעילים בארה"ב החל משנת 2017, רק 7 אחוזים מהם היו נשים. באותו סקר נמצא כי רק 4 אחוזים מבין 373,600 הכבאים הפעילים הן נשים. "זה פשוט ממש צבוע", הוסיפה פריצ'רד. "זה פשוט מבאס, את מסתכלת על הכבאים שמפרסמים את עצמם על לוחות השנה בבגדים סקסיים כאלה. אם נשים היו עושות את זה, היו מכנים אותן זו***. אבל זה בסדר כשגברים עושים את זה, ממש כמו שזה היה בסדר שכל בחור במחלקה שלי צילם ופרסם תמונות שלו מתאמן. לדעתי שמו עליי את הכוונת כי אני אישה".

פריצ'רד הכחישה גם שנוכחותה במדיה החברתית פגעה במוניטין של המחלקה - ואם די בתמונה של אישה בבגדי כושר או במדים כדי לפגוע במוניטין של לוחמי האש, אז יש לאסור גם על עמיתיה הגבריים להתנהג כך, "ברור לי שזה בגלל שאני אישה צעירה ואטרקטיבית בתחום שנשלט בידי גברים".

אם טענותיה נכונות - ובאוורגרין סירבו לאשר או להגיב לטענות - סביר להניח שפריצ'רד אכן תזכה בתביעה שלה. במובן מסוים תלונותיה כבר קיבלו סוג של הסכמה מצד המדינה כשזו אישרה לה לקבל את דמי האבטלה שנמנעו ממנה. ההודעה היחידה שנמסרה מצד אוורגרין הייתה שחוקר עצמאי ביצע בדיקה ולא מצא שום עדות להתנהגות בלתי חוקית מצידתם. מדינת מונטנה תחל בקרוב בחקירה שעל פי הדיווחים ברשת פוקס ניוז, צפויה להסתיים בבית המשפט.

על אף הפיטורים, פריצ'רד מעוניינת להמשיך לעבוד כפרמדיקית ומאמנת אישית ומאמינה שתוכל לשלב בין שניהם. כעת היא לומדת לקראת מבחן פרמדיקית האוויר שלה וממשיכה לדבר בפומבי על החוויה שעברה כדי שנשים אחרות שעברו או עוברות מקרים דומים ירגישו קצת פחות לבד ממה שהיא הרגישה. היא סיכמה: "זה ממש חשוב שמישהי תעמוד ותדבר. תגידו מה שתרצו, יש לי עור עבה ואני מוכנה לכל דבר".

צפו בה מציגה את אימוני הכושר שכל לוחם אש צריך לעשות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully