וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסרי רחמים: חמושים במקסיקו טבחו בנערים במתחם משחקי וידאו

5.2.2020 / 9:19

חברי כנופיה במדינת מיצ'ואקן מוכת האלימות חיפשו אחרי מטרות מסוימות, אך אז פתחו באש ללא אבחנה. בין הקורבנות: בני 12, 13 ו-14

עריכה: אסף דרורי

ארבעה חמושים הרגו תשעה בני אדם במתחם משחקי וידאו במערב מקסיקו, כשבין הקורבנות היו נערים בני 12, 13 ו-14, 17 ו-18 - כך מסרו אתמול (שני) הרשויות.

עוד שני בני אדם נפצעו בירי בעיר אורואפן שבמדינת מיצ'ואקן. ככל הנראה, החמושים חיפשו מטרות ספציפיות, אולם פתחו באש ללא אבחנה. האלימות בעיר, שבה חיים כ-340 אלף איש, שוברת שיאים: רק בסוף השבוע נמצאו 11 גופות מרקיבות שנקברו ברחבי מדינת המחוז, חלק מ"חגורת האבוקדו".

ביום שישי, חמושים תקפו סיור משטרתי, והרגו שוטר ופצעו שניים נוספים. ייתכן שהייתה זו נקמה על מעצרו באותו היום של אחד ממנהיגי כנופית ויאגראס, שנקשר ל-19 מעשי רצח. הכנופיה מסוכסכת עם קרטל חליסקו, והעימותים ביניהם שפכו דם רב בעיר בשנים האחרונות.

כוחות הביטחון מסיירים בכביש אחרי ששוטרים נרצחו במארב של קרטל סמים באל אגוואחה במקסיקו ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
האלימות מרקיעה שחקים. שוטרים במקסיקו/רויטרס

באוגוסט השאירו חמושים מחליסקו תשע גופות תלויות מעל גשר, כששבע גוויות נוספות הושלכו בשולי הכביש, שבסופו נמצאו עוד שלוש גופות, בסך הכול בן 19. מעל הגשר, הייתה תלויה כרזה שאיימה על הוויאגרס.

רבים סבורים שאורואפן היא המקום שבו החלה מלחמת הסמים של מקסיקו בספטמבר 2006, אז התפרצו חמושים רעולי פנים לבר והשליכו חמישה ראשים כרותים ברחבת הריקודים, עם איומים על יריביהם.

ביום שלישי אמר הנשיא אנדראס מנואל לופז אוברדור כי מיצ'ואקן היה אחת המדינות האלימות ביותר במקסיקו, יחד עם חליסקו השכנה, והיא תקבל תשומת לב מיוחדת, כולל בסיסים של כוחות המשמר הלאומי. הנשיא השמאלי הבטיח לצמצם את האלימות עם כניסתו לתפקיד בשנה שעברה, אך זו רק גברה, כששיעורי הרצח שוברים שיאים.

  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully