וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרון שובר כל נורמה ממלכתית כדי להציל עצמו"

10.1.2003 / 0:02

כך אמר יו"ר העבודה בתגובה לדברי שרון אמש; העבודה תדרוש מחשין להקצות זמן שידור שווה למצנע; שרון: הפסקת השידור אינה במקום; הליכוד: חשין גזל זכות שרון להגיב על ההסתה נגדו

תגובות סוערות במערכת הפוליטית בעקבות נאומו אמש של ראש הממשלה, אריאל שרון, בה היה אמור להגיב על החשדות נגדו ונגד בניו. במהלך מסיבת העיתונאים הורה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, להפסיק את שידורה בטלוויזיה וברדיו בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות האסורה על פי החוק. יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, הגיב מלונדון על הנאום ואמר: "כששרון בלחץ הוא שובר כל נורמה ממלכתית כדי להציל את עצמו". לדברי מצנע, "ראש הממשלה הזכיר בהתנהגותו המביכה עסקן מהדרג הנמוך ביותר".

בגלי צה"ל דווח כי מפלגת העבודה תדרוש מיו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין, להטיל קנס כספי על הליכוד ועל ראש הממשלה. בעבודה תובעים מחשין להורות על הקצאת זמן שידור שווה למצנע, כדי שיוכל להגיב על ההאשמות שרון.

בתגובה להפסקת שידור הנאום אמר מזכ"ל מפלגת העבודה, אופיר פינס: "השופט חשין נאלץ לקטוע את הנאום באיבו משום שהוא היה תעמולת בחירות והסתה פרועה כנגד מפלגת העבודה. הליכוד כרגיל משתמש בטקטיקה הישנה - להתקיף...במקום להתייחס לעובדות אחת לאחת". פינס טען כי "ראש הממשלה הבטיח לציבור להציג את העובדות ואת המסמכים". הוא תקף את שרון ואמר: "איזה מסמכים הוא הציג? איזה עובדות? הוא הציג את גירסתו, שהיא בעייתית ומלאת חורים כמו גבינה שוויצרית".

על טענתו של שרון כי לא ידע על מעשי ילדיו הגיב פינס: "ראש הממשלה אולי טוען שלא ידע דבר וחצי דבר על מעשי ילדיו, אבל תדעו את הדברים הבאים - ראש הממשלה חתום בכתב ידו על הצ'קים לספקים, ועל הצ'קים שהחזירו את ההלוואות. ראש הממשלה חתום על מכתב למבקר המדינה בו נמסרה אינפורמציה לא נכונה לגבי מאיפה הגיע הכסף. ראש הממשלה מסובך עד מעל לצווארו בגירסאות סותרות, משונות ובעייתיות".

גם יו"ר מטה ההסברה של מפלגת העבודה, ח"כ חיים רמון, התייחס לנאום: "ראש הממשלה בא והפר ביודעין את תעמולת הבחירות. מי שהפסיק את השידור זה שופט בית המשפט העליון שראה כיצד ראש הממשלה רומס ברגל גסה את החוק. הליכוד בלחץ, הוא לא עוצר באדום. שרון בלחץ, הוא לא עוצר באדום. וזה הדבר הכי מדאיג". רמון פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בדרישה להעמיד את שרון לדין.

"על ראשו של שרון בער הכובע, וגם אפו רטט, דבר המוכיח כי הוא משקר", אמר יושב ראש מרצ, יוסי שריד, בתגובה לנאום ראש הממשלה.

"התקפות שלוחות רסן של גורמים פוליטיים"

שרון אמר בתגובה על הפסקת שידור מסיבת העיתונאים, כי הוא מכבד את השופט חשין "אך לא היה מקום להחלטה". שרון הוסיף: "בדברי ניסיתי לצייר תהליך שלם שהוביל להשמצות נגדי ולא לעסוק בתעמולה".

מטה ההסברה של הליכוד הגיב על הפסקת שידור מסיבת העיתונאים. "במשך 10 ימים שופכים את דמו של ראש הממשלה בתקשורת לצרכים פוליטיים", נטען בהודעת המטה. "מצנע וראשי מפלגת העבודה כינו את ראש הממשלה בשידורים חיים ובהודעות לתקשורת בכינויי גנאי בלתי נסבלים ובלתי נסלחים".

אנשי ההסברה הדגישו כי "שרון קבע כי השקפותיו של מצנע נגדו באו ממניעים פוליטיים - זו האמת. כך קבע גם היועץ המשפטי לממשלה". בהודעה מצויין כי "התרת דמו של ראש הממשלה לא נפסקה במשך ימים ארוכים", וכי נמנעה משרון הזכות להשיב "להתקפות שלוחות הרסן של גורמים פוליטיים". לטענת אנשי המטה מדובר ב"הפרה של האיזון 'הקדוש' ובמניעת זכותו הטבעית של ראש הממשלה להשיב למכפישיו ולמסיתים נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully