וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלירה קורסת, וסוריה מתחילה לקצוב את המזון המסובסד

המשטר החל לחלק כרטיסים חכמים למשפחות, בשל המשבר הכלכלי החריף שהוביל לזינוק במחירים בשוק השחור. הכמות המקסימלית - 4 ק"ג סוכר ו-3 ק"ג אורז בחודש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת סוריה החלה אתמול לקצוב את המזון המסובסד לתושבים עם חלוקת כרטיסים חכמים בשל המשבר הכלכלי החריף במדינה. בחודשים האחרונים צנח ערך הלירה הסורית מול הדור בשוק השחור, מה שהוביל לזינוק במחירי מזון.

לפי המשרד למסחר פנימי ולהגנה על הצרכנים, אתמול החלו אלפי משפחות סוריות להשתמש לראשונה בכרטיסים שבהם יש כרטיסים חכמים על מנת שניתן יהיה לעקוב אחרי כמות המזון המסובסד שהן רוכשות. לפי השיטה החדשה, אפילו המשפחה הגדולה ביותר אינה יכולה לאסוף יותר משלושה ק"ג של אורז, ארבעה ק"ג של סוכר וקילו של תה בחודש. משפחות קטנות יזכו בכמות קטנה עוד יותר.

המזון המסובסד הכרחי להישרדותם של התושבים בשטחים בשליטת המשטר, הנמצאים בעוני מחפיר.איברהים סעד, 51, שאל כיצד הוא יאכיל את משפחתו. סעד, אב לשלושה המרוויח משכורת דלה במכולת, אמר כי "האורז לא מספיק למשפחה של חמישה או שישה אנשים". לדבריו, "לפני המלחמה יכולנו לקנות הכל", אבל עכשיו הוא ואשתו צריכים לעקוב כל חודש אחרי המזון והדלק המסובסדים שהם רשאים לרכוש כדי להחזיק מעמד.

חייל של צבא סוריה בעיר מערת א-נועמאן, אידליב, ינואר 2020. רויטרס
חייל של צבא סוריה בעיר מערת א-נועמאן, בחודש שעבר/רויטרס

בשנה שעברה הטילה דמשק מגבלות על דיזל מסובסד לרכבים ולאופנועים, כמו גם על דלק וגז בישול. במלחמה בסוריה נהרגו יותר מ-380 אלף איש, ובמהלכה נהרסו גם תשתיות כלכליות מרכזיות. ההכנסות מהנפט והגז צנח במיליארדי דולרים.

הכלכלן עמר יוסף אמר כי לסובסידיות המזון אין השפעה גדולה על האזרח הממוצע, ויש לעשות יותר כדי להתמודד עם הכלכלה באופן כללי. "הכלכלה הסורית זקוקה לארגון מחדש כדי שתתאים למשבר החריג שהיא עוברת", אמר. הוא ציין כמה קשה להשיג מטבע קשיח עבור יבוא. כלכלנים פרו-ממשלתיים מאשימים את המשבר הכלכלי בסנקציות המערביות שהוטלו על דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully