וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצנע גיבה את שרון בלונדון

9.1.2003 / 19:12

יו"ר העבודה נפגש עם ראש ממשלת בריטניה; גיבה דחיית בקשתו האישית, לאפשר לפלסטינים להשתתף בוועידת הרפורמות הבינלאומית; בלייר הבטיח למצנע: אפעל להסרת אמברגו הנשק על ישראל

יו"ר מפלגת העבודה, עמרם מצנע, נפגש היום עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. במסיבת עיתונאים אחר הפגישה אמר מצנע כי הוא מגלה הבנה להחלטתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לאסור על יציאת המשלחת הפלסטינית לוועידת לונדון. בגלי צה"ל דווח כי יו"ר העבודה ברך על על החלטת בג"ץ להכשיר את מועמדות חברי הכנסת הערבים ושל ברוך מרזל.

היום פורסם כי ישראל דחתה את בקשתו האישית של ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, לאפשר למשלחת הפלסטינית להשתתף בוועידת הרפורמות בלונדון. דוברו של בלייר אמר לסוכנות הידיעות איי.פי כי "עמדת ישראל נותרה בעינה". לשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, העבירה את המסר ללשכת בלייר בטלפון.

ראש ממשלת בריטניה כתב השבוע לשרון כי הוא מבקש שישראל תבטל את האיסור שהוטל על השתתפות הנציגים הפלסטינים בוועידה שתוכננה לאמצע ינואר. בלייר יזם את הוועידה כדי לנסות להשיג הפסקת אש בין הצדדים ולקדם את הרפורמות הפלסטיניות. ישראל החליטה על האיסור בעקבות הפיגוע בתל אביב ביום ראשון בערב.

בלייר יפעל למען אלחנן טננבאום

דוברו של ראש ממשלת בריטניה אמר כי השגריר בישראל, שרארד קופר-קולס, אמור להיפגש ביום שישי עם ראש הממשלה שרון. הוא הוסיף כי למרות האיסור, לונדון מקווה כי תוכל לנהל דיאלוג כלשהו עם הפלסטינים. לא ברור האם המוזמנים האחרים לוועידה: ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי, ערב הסעודית, מצרים וירדן - יגיעו בכל זאת ללונדון בשבוע הבא. גם גורמים באיחוד האירופי הפעילו על ישראל לחץ כדי שתבטל את החלטתה. הממשל האמריקאי הביע צער על ההחלטה אך לא לחץ על ישראל לשנותה.

"הארץ" וסוכנויות הידיעות מוסיפים:

במהלך הפגישה בלונדון הציג מצנע לבלייר את עמדותיו בדבר הצורך בהיפרדות מהפלסטינים ובמאבק בטרור. הוא גם ביקש את התערבותו למען הישראלי החטוף אלחנן טננבאום, ולהסיר את אמברגו הנשק מעל ישראל. בלייר אמר שיפעל בשני העניינים. לדברי מצנע, בשיחה הסכימו הוא ובלייר על הצורך להילחם בטרור ולהשיג התקדמות מדינית. בלשכת ראש הממשלה מתחו ביקורת על כך שבלייר הזמין את מצנע, בעוד שסירב לפגוש בשר החוץ, בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully