וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה ארבע שנים: תוחלת החיים בארצות הברית עלתה

המרכז לבקרות מחלות פרסם את הנתונים מהם עולה כי מקרי המוות ממנת יתר של תרופות פחתו לראשונה זה יותר מ-20 שנה. שר הבריאות בירך: "החדשות היו ניצחון אמיתי". עם זאת, תחולה החיים רחוקה מהשיא, 78.9, וקצרה בהרבה מהממוצע ב-OECD

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את עסקת המאה בבית הלבן ב-28 בינואר 2020. רויטרס
מחלות לב וסרטן הם שני גורמי המוות המובלים בארצות הברית. הנשיא טראמפ/רויטרס

תוחלת החיים בארצות הברית עלתה בשנת 2018 לראשונה מזה ארבע שנים - כך לפי דוח המרכז לבקרת מחלות (CDC) שהתפרסם אתמול (חמישי). עוד נמסר כי מקרי המוות ממנת יתר של תרופות פחתו לראשונה זה למעלה מ-20 שנה. בסך הכל, תחולת החיים השתפרה ב-0.1 שנים משנת 2017, ל-78 שנים ושבעה חודשים.

החדשות היו "ניצחון אמיתי", אמר אלכס אזאר, שר הבריאות האמריקני. אזאר אמר כי "זה אמור להוות מקור עידוד לכל האמריקנים שהתחייבו לחבר אנשים הנאבקים עם שימוש בסמים לטיפול ולהחלמה".

על פי הדוח שפורסם שיעורי התמותה מפגיעות לא מכוונות, הכוללות מינון יתר, ירדו בשיעור של 2.8%. על פי ההערכות, כ-400 אלף אזרחים אמריקנים מתו ממנת יתר כתוצאה ממשבר האופיואידים שהחל בסוף שנות ה-90, כאשר משככי כאבים הציפו את השווקים בארצות הברית והניעו את ההתמכרות לסמים.

שיעור התמותה המהיר כתוצאה ממנת יתר של תרופות צוין כסיבה מרכזית לירידה בתוחלת החיים שנראתה בשנים האחרונות. מקרי המוות ממחלות לב וסרטן, שני הגורמים המובילים לתמותה בארצות הברית, המשיכו לרדת, בירידה של 0.8% ו-2.2% בהתאמה.המרכז לבקרת מחלות הוסיף כי הירידה בתמותה מסרטן היוותה 30% מהעלייה בתוחלת החיים בשנת 2018. למרות הירידה בתמותה הכוללת של מנת יתר, לעומת זאת, התמותה כתוצאה מאופיואידים סינתטיים, תרופות חזקות יותר הקשורות למשככי כאבים אופיואידים מסורתיים, עלתה ב -10%.

מקרי מוות במינון יתר כתוצאה מאופיואידים סינתטיים, כמו פנטניל, נמצאים במגמת עלייה מאז 1999, ועלו באופן דרסטי בהשוואה לתרופות אחרות מאז 2013.

קוקאין. ShutterStock
מקרי המוות כתוצאה מקוקאין שילשו את עצמם מאז 2012/ShutterStock

מקרי מוות כתוצאה מקוקאין שילשו את מספרם מאז 2012, מה שאזאר כינה מגמה "מטרידה". עשרת גורמי המוות הראשונים - הכוללים גם שבץ מוחי, סוכרת והתאבדות - היו זהים לשנת 2017, והיוו את רוב מקרי המוות.

שיעורי ההתאבדות עלו ב -1.4%, אך ברוב הגורמים המובילים נרשמה ירידה בשיעור המוות בשנת 2018. תוחלת החיים הנוכחית נותרה נמוכה מהשיא הגבוה בתוחלת החיים האמריקאית של 78.9 שנים, משנת 2014, והיא קצרה מהממוצע של 80 שנה ב-OECD.

מומחים הזהירו כי עלייה בשנה בודדת לא עשויה להצביע על מגמה וארצות הברית נותרה במקום האחרון בקרב מדינות עשירות בתוחלת חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully