וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ממתינים להודעתו של גור

13.12.2000 / 15:34

סגן הנשיא אמור לצאת בהודעה לאחר שיבדוק לעומק את פסיקת בית המשפט העליון; יו"ר המפלגה הדמוקרטית, שקרא לגור להודות בתבוסתו, חזר בו וקרא לבדוק אם "הדלת נשארה פתוחה מעט"


יו"ר המפלגה הדמוקרטית, אד רנדל, אמר היום שאסור ללחוץ על אל גור להודות בתבוסתו עד שמטהו לא יבחן בקפידה את פסיקת בית המשפט. בית המשפט העליון של ארה"ב קבע הלילה בפסיקה מעורפלת כי "ישנן בעיות חוקתיות" עם הספירה החוזרת, והחזיר את התיק לבית המשפט העליון בפלורידה.

רנדל, שהצהיר מוקדם יותר היום שעל גור להודות בתבוסתו ולצאת עם נאום ההפסד, אמר לאחר כמה שעות: "אני חושב שמוטל על סגן הנשיא, יש לו את הזכות ואני חושב שאת המחוייבות לאלה שתמכו בו, לראות אם הדלת נשארה פתוחה מעט". הוא הוסיף ש"אם זו הפסיקה הסופית אני מאמין שסגן הנשיא ידבר לאומה ואני מאמין שהוא יגיד את הדברים הנחוצים".

נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון, הגיב היום על פסיקת בית המשפט ואמר: "עוד לא היתה לי הזדמנות לקרוא את כל הדיעות, אולי ארצה להגיב אחר-כך". קלינטון נמצא בימים אלה בביקור של שלושה ימים באירלנד ודובר הבית הלבן, הנמצא עימו, מסר שתגובה תימסר במועד מאוחר יותר. הוא סיפר לעיתונאים שהצוות לא העיר את קלינטון בלילה כדי לעדכן אותו בפסיקת בית המשפט.

ביום שבת הצהיר קלינטון על תמיכתו בספירה החוזרת ואמר: "כמה שאנשים ירגישו יותר שהספירה מדוייקת, כך זהות הנשיא הנבחר תהיה חוקית יותר. כשיהיה מנצח סופי, כולנו צריכים להגיד 'או.קיי, בוא ניתן לנשיא החדש סיכוי לעשות את העבודה'".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully