וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר נגזרו על תושב י-ם שביצע מעשים מגונים ב"טיפולי המרה"

בית משפט השלום בירושלים גזר את עונשו של ראובן ישראל וולצ'ר שטען במפגשים עם המתלוננים כי המעשים המגונים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי, ביודעו שאין הדבר כן. "מסכת התעללות מינית חמורה של הנאשם במטופליו"

צילום: בני ויינר ואבי כהן, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: מחאת הלהט"ב בעקבות התבטאותו של השר רפי פרץ על טיפולי המרה)

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שני) שלוש שנות מאסר על ראובן ישראל וולצ'ר שביצע מעשים מגונים במטופלים במסגרת "טיפולי המרה". וולצ'ר הורשע בשורת עבירות של מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי תלות ונידון גם לשנת מאסר על תנאי. בנוסף לכך הוטל עליו לשלם פיצויים.

וולצ'ר הורשע לפני שנה, לאחר שהודה במסגרת הסדר כי בין השנים 2007-2012 נפגש עם אחד המתלוננים עשרות פעמים לצורכי "טיפול בבעיות זהות מינית". במהלך המפגשים יצר וולצ'ר תלות של המתלונן בו. הוא הורה לו לבצע מטלות שונות, בהן לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו נהג הנאשם לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול. במהלך המפגשים טען הנאשם בפני המתלוננים כי המעשים המגונים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי, ביודעו שאין הדבר כן.

"חומרת המעשים אף מתעצמת כאשר עסקינן בפגיעות מיניות שבוצעו כלפי נערים, אשר מצויים בשיאו של גיל ההתבגרות הטומן בחובו אי אילו שאלות והרהורים שהינם מנת חלקו של כל מתבגר. פגיעה מינית בשלב זה בחייהם יש בה כדי לפגוע בעיצוב וגיבוש אישיותם, ולפגוע בהתפתחותם התקינה והחיונית", כתבה בהחלטתה השופטת שרון לארי-בבלי. "עובדות כתב האישום מדברות בעד עצמן, ומלמדות על מסכת התעללות מינית חמורה של הנאשם במטופליו. דומה כי האלמנט המרכזי המודגש במעשיו המבישים והפוגעניים של הנאשם הוא אלמנט הניצול והמרמה", הוסיפה. כמו כן, ציינה השופטת כי "מעשיו של הנאשם חמורים, ומתעצמים לאור משך הזמן בהם בוצעו וריבויים. מעשים אלה ראויים לכל גינוי והוקעה. גינוי כאמור יבוא לידי ביטוי בענישה משמעותית".

עו"ד אור גבאי מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר מתן גזר הדין כי "שני הצעירים, אשר אחד מהם היה קטין, כאשר פנה לעזרתו של הנאשם, בטחו בנאשם, חשפו בפניו את סוגר ליבם ושיתפו אותו בסודות הכמוסים ביותר. הנאשם ניצל את תפקידו ואת האמון שנתנו בו המטופלים ופגע בהם מינית במשך שנים. היום אנו מבקשים לחזק את ידי הנפגעים אשר ייאלצו לשאת עימם את השלכות הפגיעה ומקווים שהמסר שיצא היום מבית המשפט יהווה תמרור אזהרה לבל ינצלו אנשי טיפול את תפקידם ואת מצוקתם של המטופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully