וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה הסכימה לחידוש השיחות עם הדרום

9.1.2003 / 13:40

זאת למרות שסיאול דרשה שתפסיק את תוכנית הגרעין שלה; ארה"ב התנגדה בתחילה למו"מ ללא תנאים, אך נעתרה לבסוף; פאוול: אנחנו רוצים לסייע להם אך הם חייבים לזנוח את פיתוח הנשק

צפון קוריאה הסכימה לחדש השיחות עם נציגי ממשלת דרום קוריאה – למרות דרישתה שפיונגיאנג תפסיק את תוכנית הגרעין שלה. מדובר בפגישה נוספת בסדרת ניסיונות התקרבות בין שתי הקוריאות מאז הפסגה ההיסטורית ב-2000. רשת בי.בי.סי מדווחת כי מדובר בפגישה ראשונה בדרג בכיר מאז הצפון חידש את פעולת הכור האטומי והפסיקה את פעולת פקחי האו"ם.

בכירים בדרום קוריאה מסרו שצפון קוריאה הציעה להתחיל בארבעה ימי דיונים משותפים ב-21 בינואר. ממשלתו של נשיא הדרום, קים די-ז'ונג, הסכימה להתפשר לגבי הנושאים הטכניים מתוך אמונה שרק מו"מ יפתור את המשבר המתהווה. ארה"ב הודיעה בתחילה כי לא תקיים עם פיונגיאנג כל מו"מ לפני שתעצור את תוכניות הגרעין שלה. אולם, לאחר התערבות יפן ודרום קוריאה במגעים, החליטה וושינגטון לתמוך בדיונים הדיפלומטיים.

צפון קוריאה מאשימה את ארה"ב בכוונה להשתמש בחידוש פעולת הכור הגרעיני כתירוץ לבצע תקיפת מנע נגדה. פיונגיאנג קראה לוושינגטון לחתום על התחייבות כי לא תתקוף אותה, למרות שהממשל האמריקאי הבהיר כי אין לו כל כוונה לעשות זאת. מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר השבוע כי "אנו מודעים לכך שצפון קוריאה נמצאת במצב כלכלי קשה ואנחנו רוצים לעזור לה. אולם, כדי שהקהילה הבינלאומית תסייע, עליהם לזנוח את תוכניות פיתוח הנשק הגרעיני שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully