וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לתחילת הפריימריז: סנדרס מוביל בסקרים באייווה

26.1.2020 / 11:18

הסנאטור הסוציאליסטי פתח פער מיריביו הקרובים ביידן ובוטיג'ג', כשחברתו לאגף הרדיקלי במפלגה, וורן, מאבדת גובה. בראשון יתקיימו הבחירות במדינה, עם תחילת המרוץ לייצוג המפלגה בנובמבר מול טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס מוביל על מתחריו בפריימריז במדינת אייווה, שתפתח את עונת הבחירות במפלגה לקראת הבחירות לנשיאות בארצות הברית בנובמבר. לפי סקר של ניו יורק טיימס, שפורסם אתמול (שבת), לסנאטור היהודי מוורמונט יש 25% תמיכה, עליה של 6% בהשוואה לסקר הקודם של העיתון באוקטובר. זאת, בזמן שהתמיכה בראש עיריית סאות' בנד לשעבר פיט בוטיג'ג' וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן נותרה יציבה, עם 18% ו-17% בהתאמה. סנדרס מוביל גם בסקרים אחרים במדינה.

התחזקותו מגיעה על חשבונה של חברתו לאגף הרדיקלי במפלגה, הסנאטורית אליזבת וורן. התמיכה בה ירדה מ-22% באוקטובר ל-15%. בין השניים התגלעה מחלוקת פומבית החודש, כשוורן האשימה את סנדרס באמירות סקסיסטיות נגדה. הסנאטור דוחה זאת על הסף. בסך הכול, נותרו 13 מועמדים דמוקרטים במרוץ הצפוף שבו יוכרע מי ינסה למנוע מהנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ כהונה שנייה.

סנדרס, כמו שלושה סנאטורים דמוקרטים אחרים שמתמודדים בפריימריז, נאלץ להישאר בשבוע החולף בוושינגטון בשל משפט הדחה נגד טראמפ. לכן, הוא ביטל שלושה אירועי קמפיין מתוכננים באייווה.

הסקר שפורסם בניו יורק טיימס ונעשה על ידי חברת סיינה כלל 1,689 מצביעים רשומים באייווה. הוא נערך בין 20 בינואר ל-23 בינואר, וטעות הדגימה היא 4.8%.

הסנאטור ברני סנדרס באירוע בחירות בעיר איימס, אייווה, 25 בינואר 2020. רויטרס
לוקח את ההובלה. סנדרס באירוע בחירות באיימס, אייווה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully