וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגמת ירידה: היקף החללים בצה"ל ב-2019 - הנמוך ביותר מיום הקמתו

22.1.2020 / 11:00

בשנה החולפת נפלו 27 חיילי צה"ל, בהם שניים בפעילות מבצעית ושניים נוספים בתאונת אימונים. למרת הביקורת של הורים וחיילים על זמינות רופאים וקציני בריאות הנפש אמר ראש מטה כוח האדם כי "אנחנו ממשיכים לצמצם את היקף הנשקים בקרב חיילים, ולהגדיל את זמינות הקב"נים"

בית העלמין הצבאי בנחלת יצחק ערב יום הזיכרון 2016. ראובן קסטרו
בית העלמין הצבאי בנחלת יצחק ערב יום הזיכרון 2016/ראובן קסטרו

מספר החללים בצה"ל בשנת 2019 נמצא במגמת ירידה ביחס לשנים האחרונות - כך מסר היום (רביעי) ראש מטה אגף כוח האדם בצה"ל תא"ל מישל ינקו. לפי צה"ל, מדובר בהיקף החללים הנמוך ביותר מיום הקמת צה"ל. עוד אמר תא"ל ינקו כי, "למרות המגמה חיובית. זה לא מספיק. נמשיך לבחון בפרספקטיבה קדימה".

בהתאם לנתונים שהוצגו בשנת 2019, נפלו 27 חללים לעומת 43 בשנת 2018 ו -55 בשנת 2017. עוד ציין תא"ל ינקו כי שני חללים נהרגו בפעילות קרבית : רס"מ זכריה באומל, שהשתתף בקרב סולטן יעקוב במלחמת שלום הגליל ושגופתו הושבה ארצה, וגל קידן שנרצח בדקירה בצומת אריאל. בנוסף, החייל דביר שורק נרצח בפיגוע בעודו תלמיד ישיבה בגוש עציון.

12 מהחללים מתו כתוצאה מחשד להתאבדות, ואחת מהן חיילת בודדה. שני חיילים נהרגו בתאונות אימונים, בהם החייל אביתר יוספי שנהרג במהלך ניווט בנחל חילזון, חמישה נהרגו בתאונות דרכים והשאר בנסיבות אחרות, בהם חייל שמת בהתחשמלות בריכה בתל אביב.

למרת הביקורת של הורים וחיילים על זמינות רופאים וקציני בריאות הנפש אמר תא"ל ינקו, "אנחנו ממשיכים לצמצם את היקף הנשקים בקרב חיילים, ולהגדיל את זמינות קציני בריאות הנפש". עוד הסביר תא"ל ינקו כי בשנה החולפת נפצעו 35 חיילים באורח קשה וגם זה הנתון הנמוך ביותר בעשור האחרון.

יחד עם זאת, בצה"ל נשמעת לאחרונה ביקורת מצד קצינים בכירים על תרבות התחקירים בצה"ל והיכולת שלהם להפיק לקחים ומסקנות כמו גם על תחום הבטיחות בהם מעורב באופן אישי הרמטכ"ל אביב כוכבי ומתכוון לבצע בהם שינויים והשקעת משאבים כדי לשפר תהליכים. בחלק מהתחומים כבר בוצעו שינויים והם הוטלו על ראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים של המטכ"ל שיבצע בקרה ובדיקה לתחקירים. חלק מהשינויים יבוצעו ברבעון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully