וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הפיצוץ שהרעיד את טמרה: "יכול להיגרם מכל ניצוץ קטן"

20.1.2020 / 21:55

חוקרי השריפות ממשיכים בחקירה לבירור נסיבות הפיצוץ גדול הממדים באזור התעשייה במקום, שגרם לפציעתם קשה של ארבעה עובדי מסגריית מכליות. בין השאר נבדק אם אירע בעקבות מכלית שלא רוקנה לגמרי מחומר מסוכן - בניגוד להנחיות. "זה היה יכול להיגמר באסון כבד עם הרוגים"

צילום: כיבוי והצלה, משטרת ישראל, בית החולים רמב"ם; עריכה: אסף דרורי

מצבם של ארבעת עובדי מסגריית המכליות בטמרה, שנפצעו בפיצוץ היום (שני), ממשיך להיות קשה. הארבעה, המאושפזים במחלקת טיפול נמרץ נשימתי בבית החולים רמב"ם כשהם מורדמים ומונשמים, סובלים מכוויות קשות, אך לא נשקפת סכנה לחייהם.

חוקרי שריפות ממחוז צפון של שירותי הכבאות וההצלה במחוז צפון עדיין ממשיכים בחקירה לבירור הסיבות שגרמו לפיצוץ. הפיצוץ גדול הממדים נראה ונשמע למרחקים. בסרטי אבטחה שנאספו מבתי עסק סמוכים באזור התעשייה של טמרה, ניתן לראות בבירור את ענן הגז הגדול שריחף ליד מסגריית המכליות, וכן נראים כמה בני אדם במקום.

פצועים בפיצוץ נפחי במוסך בטמרה,20 בינואר 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
זירת הפיצוץ באזור התעשייה בטמרה, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

אנשי מקצוע הסבירו שבמקרה של דליפת גז בממדים גדולים, כל מי שנמצא באזור שאליו מגיעים אדי הגז עלול להיפצע. לדבריהם, "ייתכן אף שמי שנמצא בשולי ענן הגז יפגע בצורה קשה יותר".

לא ברור מדוע עובדי בית המלאכה ואנשים שהתאספו סמוך אליו לא עזבו את המקום כשהבחינו וחשו באדי הגז. "כל ניצוץ קטן יכול להביא לפיצוץ שראינו", הסביר המומחה. "זה יכול להיות ניצוץ ממכונית שעברה בסמוך, מטלפון סלולארי ואפילו מסיבים של בגד".

פצועים בפיצוץ נפחי במוסך בטמרה,20 בינואר 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
זירת הפיצוץ, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

ביאן מטרי, עוזרו של ראש ד"ר סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה, אמר כי "עכשיו כל תשומת הלב מופנית להחלמת הפצועים. בהמשך בוודאי שנרצה לדעת מה קרה שם. אנחנו ממתינים לסיום החקירה". במהלך היום, ראש העירייה ביקר את הפצועים ואת בני המשפחות שלהם בבית החולים. פצוע אחד הוא תושב טמרה, שני פצועים מעכו ופצוע נוסף ממכר.

במסגריית המכליות שבה ארע הפיצוץ, מתמחים באטימת מכליות נגררות, בעיקר מכליות בהן מובילים דלקים וגז. עדיין לא ברור מה הוביל לתאונה הקשה. בעירית טמרה ציינו כי מדובר בעסק ותיק, בן עשרות שנים, שמחזיק בכל ההיתרים הנדרשים. בין השאר ייבדק האם למוסך הגיעה היום מכלית לטיפול מבלי שהיא רוקנה לגמרי, וכשבתוכה עדיין היה גז - וזאת בניגוד להנחיות.

פצועים בפיצוץ נפחי במוסך בטמרה,20 בינואר 2020. תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
זירת הפיצוץ, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

לדברי נידאל עותמאן, סגן ראש עירית טמרה, "מדובר באירוע קשה מאד שגרם לנפגעים וזה היה יכול אפילו להיות קשה יותר ולהיגמר באסון כבד ועם הרוגים. אנחנו מאמינים שבחקירה יתברר מה גרם לכך".

עותמאן ציין כי עובדי המוסך יצאו ממתחם העבודה כשהבחינו בדליפת הגז, אולם שניים מהם חזרו פנימה בניסיון לעצור את הדליפה מהמכלית, ואז אירע הפיצוץ, ככל הנראה כתוצאה מניצוץ. גם הוא הגיע היום לבית החולים ביחד עם ראש העיריה ואמר כי מחלקת הרווחה של עירית טמרה מלווה את משפחתו של הפצוע תושב העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully