וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לא-סיסי: זרם הגז מעמיק את הקשר בין מצרים וישראל

15.1.2020 / 16:50

נשיא המדינה בירך את נשיא מצרים לאחר התחלת הזרמת הגז מישראל למצרים בצורה מסחרית. "הגז מביא עמו יתרונות לכלכלות שלנו ומעמיק את הקשר אחרי מעל 40 שנות שלום", כתב ריבלין במכתב שאותו חתם בערבית ובעברית

עריכה: אסף דרורי

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר (היום) אגרת חגיגית לנשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי לאחר שהלילה החלה הזרמה מסחרית של גז טבעי מישראל למצרים. ריבלין אמר כי "זהו יום חגיגי בהיסטוריה של היחסים בין שתי הארצות שלנו. בעודי כותב לך, גז טבעי החל לזרום ממאגר לוויתן למצרים ולחבר בין המדינות והעמים שלנו. זרם הגז מביא עימו יתרונות לכלכלות שלנו ומעמיק את הקשר בין מצרים וישראל אחרי מעל 40 שנות שלום".

עוד הוסיף הנשיא כי "מדינת ישראל רואה ביחסים עם הרפובליקה הערבית של מצרים נכס אסטרטגי. זהו מרכיב חיוני ליציבות האזורית המהווה דוגמה לפירות האפשריים של היחסים שיווצרו בעתיד ברחבי המזרח התיכון". ריבלין שיתוף הפעולה המדיני והביטחוני שלנו כבר משמש יסוד חזק המוביל ליציבות וביטחון לשני עמינו ואני מאמין שנוכל להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו לתחומים אזרחיים נוספים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) בפגישה עם ראשי דלק, נובל, השותפות במאגר לוויתן וחברת הגז המצרית. קובי גדעון/לע"מ, אתר רשמי
ריבלין בפגישה עם ראשי דלק, נובל, השותפות במאגר לוויתן וחברת הגז המצרית בשבוע שעבר בירושלים./אתר רשמי, קובי גדעון/לע"מ

ריבלין הוסיף במכתבו לנשיא מצרים כי "על ידי קידום דרכים לחיבור בין העמים שלנו נבטיח שערכי השלום שהנחילו לנו מנהיגינו האמיצים שחתמו על הסכם השלום ההיסטורי בין המדינות, יהפכו חלק מהיחסים בין עמינו גם היום ובדורות הבאים. אין תרומה חשובה יותר שנוכל להעניק לילדינו ונכדינו למען עתיד בטוח יותר לכולנו". את מכתבו לא-סיסי חתם ריבלין בערבית ובעברית והוסיף כי "אזורנו עובר שינוי עמוק. כמנהיגים של עמינו הרואים את טובתם מול ענינו, אני מלא תקווה כי נמשיך לחתור ליציבות ושלום".

מכתבו של נשיא המדינה נשלח לאחר פגישה שהתקיימה היום בין שרי האנרגיה של שתי המדינות, יובל שטייניץ וטארק אל-מולא. בהצהרה משותפת שנתנו השניים במסגרת כינוס ועידת הגז המזרח תיכונית בקהיר הודיעו השרים על תחילת הזרמת הגז הטבעי ממאגרי לווייתן ותמר למצרים.

מהלך הזרמת הגז צפוי לאפשר לישראל אף לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת גז במצרים ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי. הזרמת הגז תחל בשלב מראשון ממאגר לוויתן ובהמשך ממאגר תמר. לפני כשבועיים גם חברת החשמל הירדנית החלה להזרים גז ממאגר לווייתן. ההודעה הגיעה כשבועיים אחרי חתימה הסופית של ישראל על הסכם עם יוון וקפריסין על הסכם לבניית צינור גז לייצוא גז מישראל לאירופה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באתונה לפני כשבועיים ובמהלך הביקור חתמו המדינות על הסכם צינור הגז "East-Med" שיעבור מישראל דרך קפריסין ויוון לאירופה.

עוד בוואלה!

יצוא הגז מישראל למצרים מתחיל רשמית: "ישרת את שני הצדדים"

לכתבה המלאה
האגרת ששלח נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין לנשיא מצרים. אתר רשמי
האגרת שנשלחה לנשיא מצרים/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully