וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מספרד: פיצוץ עז במפעל כימיקלים בקטלוניה

15.1.2020 / 12:54

לפחות אדם אחד נהרג ואדם נוסף מוגדר נעדר בעקבות התקרית באזור תעשייה בטרגונה, שממנו היתמר עשן סמיך. בתחילה נקראו התושבים להישאר בבתיהם, אך בהמשך הוסר חשש מ"ענן רעיל"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אדם אחד נהרג, אדם אחד מוגדר נעדר ועוד שישה נפצעו בפיצוץ שאירע אתמול (שלישי) במפעל כימיקלים בצפון-מזרח ספרד. הרשויות אמרו כי אין חשש מפני "ענן רעיל" בעקבות הפיצוץ במפל בטרגונה, שממנו היתמר עשן שחור וסמיך. מיגל בוך, גורם בממשלה האזורית של קטלוניה, אמר כי שניים מהפצועים במצב אנוש. כמה מהפצועים סובלים מכוויות.

לפי דיווחים מקומיים, המבנה שבו אדם אחד נהרג התמוטט בסמוך למפעל, כתוצאה מההדף שנגרם על ידי הפיצוץ. 20 כבאיות, 11 אמבולנסים ומסוק נשלחו למקום התקרית. לשכתו של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס מסר כי הוא נמצא בקשר עם הרשויות בקטלוניה, וכי מדריד מוכנה לספק את הסיוע הנדרש ל"אירוע החמור" הזה.

זמן קצר אחרי הפיצוץ, נקראו התושבים להישאר בבתיהם ולסגור את החלונות והדלתות, אולם בהמשך הוסרה האזהרה. גם תנועת הרכבות מהעיר לפורט אבנטורה הסמוכה הושעה זמנית, וכמה כבישים נסגרו.
החברה שבעלותה המפעל הוא "קימיקס דל אוקסידו דה אטילנו", בבעלות "גרופו אינדסטריאל" הפועלת בתחום הסחורות, האנרגיה והתעשייה.

ספרד: אדם אחד נהרג בפיצוץ שאירע במפעל כימי באזור התעשייה של טראגונה;
הרשויות הנחו את התושבים להישאר בבתים עד שתתברר חומרת האירוע. רויטרס
תושבים נקראו להסתגר בבתים. פטריית אש עולה מהפעל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully