וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על קריסת השיחות להפסקת אש בלוב: "נלמד את חפתר לקח"

נשיא טורקיה הזהיר מפני ההשלכות לסירובו של הגנרל המנסה לכבוש את טריפולי לחתום על ההסכם עם ממשלת ההסכמה הלאומית שבו הוא תומך. "זה מראה מי רוצה שלום ומי רוצה מלחמה", אמר שר החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר היום (שלישי) כי אנקרה לא תהסס "ללמד לקח" את הגנרל הלובי חליפה חפתר, אחרי שסירב לחתום על הפסקת אש עם כוחות הממשלה בטריפולי, שנתמכת על ידי טורקיה. בנאום שנשא בפני חברי מפלגתו, כינה ארדואן את הגנרל "פוטשיסט" שברח מהשיחות במוסקבה עם ראש ממשלת ההסכמה הלאומית בטריפולי פאיז א-סראז'.

טורקיה, יחד עם רוסיה, שלפי הדיווחים תומכת בכוחותיו של חפתר עם שכירי חרב, מנסות להביא לעצירת הלחימה בלוב. הגנרל, שנתמך על ידי מדינות המפרץ ומצרים, פתח במערכה לכיבוש הבירה טריפולי באפריל. מאז, הגבירה אנקרה את הסיוע לממשלה של א-סראז', המוכרת גם על ידי האו"ם, והפרלמנט אישר שליחת כוחות צבא למדינה. ביום ראשון הסכימו הצדדים להפסקת אש, אך השיחות על הסכם רחב יותר נכשלו ללא הסכמות.

בשיחה עם כתבים באנקרה, אמר שר החוץ מבלוט צ'בושואולו כי טורקיה עשתה כל שביכולתה כדי להבטיח את הפסקת האש. הוא הוסיף כי אם חפתר ימשיך בדרכו הנוכחית, לא יהיה טעם לקיים את הפסגה שאמורה להתקיים בברלין ביום ראשון. שר החוץ אמר כי החלטתו של חפתר שלא לחתום על הפסקת אש "מראה מי רוצה מלחמה ומי רוצה שלום" במדינה הצפון אפריקנית.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש ממשלת ההסכמה הלאומית בטריפולי, לוב פאיז א-סראז', בפגישה באיסטנבול, 12 בינואר 2020. רויטרס
ארדואן וראש הממשלה בטריפולי בפגישה באיסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully