וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי ומייגן נגד הארמון: "הפרחחים המפונקים" מסכנים את הכתר הבריטי

הודעתם המפתיעה של הנסיך הארי ומייגן מרקל התקבלה בארמון בתדהמה, ועוררה ביקורת בציבור. אף אחד מבכירי משפחת המלוכה לא התבטא באופן פומבי לסקנדל החדש, שמעלה השערות לגבי השלכות הצעד הדרמטי על עתיד המונרכיה. "אם לא ייזהרו, הם עשויים לגמור כמו סלבריטאים סוג ב'"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

כשהיה נדמה שבריטניה יוצאת לדרך חדשה עם סיום השלב הראשון של הברקזיט והיציבות הפוליטית שהושגה אחרי הבחירות האחרונות, מתמודדת הממלכה עם משבר חדש. הפעם, מבית היוצר של הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, שנקעה נפשם מהתקשורת הלופתת בממלכה, וכנראה גם מהארמון כולו, שנדהם מההחלטה. ההודעה המפתיעה והדרמטית שלהם נענתה במטח של ביקורת וזעם, לצד השערות רבות לגבי ההשלכות שלה על עתיד המונרכיה.

"בחרנו לעשות שינוי השנה, ולהתחיל בשרטוט תפקיד פרוגרסיבי חדש בתוך המוסד הזה", הצהירו ביום רביעי הארי ומייגן, או בתוארם המלכותי הדוכסים מסאסקס, לתדהמת כולם. "אנחנו רוצים לסגת מתפקידינו כחברים 'בכירים' במשפחת המלוכה, ולפעול למען עצמאות כלכלית".

לא ברור כיצד הארי בן ה-35, והשישי בתור לכתר הבריטי, ומייגן האמריקנית, ששיחקה בסדרות טלוויזיה לפני שהצטרפה לארמון, יהפכו להיות "חצי בני מלוכה", כפי שמתארים זאת ביוגרפים מלכותיים, וכיצד בדיוק הם יממנו את עצמם. אף אחד מבכירי משפחת המלוכה לא התבטא באופן פומבי על הסקנדל החדש, אך הצהובונים בבריטניה מספרים שצ'ארלס וויליאם רתחו מזעם. עתה, בשיתוף פעולה עם הממשלה, הם ינסו לסיים את המשבר זה בהקדם האפשרי ובמינימום נזק תדמיתי.

אנשים חולפים על פני תמונה של הנסיך הארי עם מייגן מרקל ב-10 בינואר 2020. AP
הממלכה במשבר. אנשים חולפים על פני תמונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל, אתמול/AP

"הם שני הפרחחים המפונקים ביותר בהיסטוריה", כינה אותם המגיש ועורך המירור לשעבר פירס מורגן. במתקפת ציוצים בטוויטר, מורגן אמר כי המוות של נסיכה דיאנה לא מעניק לו "רישיון להתנהג למלכה בצורה כה מזעזעת". היה זה הארי עצמו שאמר "שהוא היה יותר מדי חייל, ופחות מדי נסיך", על שירותו הצבאי באפגניסטן בתור טייס מסוקים, אחרי שצולם ערום במסיבה בלאס וגאס ב-2012.

ההשוואה המידית שנעשתה להחלטתם של הארי ומייגן, המבקשים לבלות זמן רב יותר עם בנם הפעוט, ארצ'י, היא לזו של המלך אדוארד השמיני, שוויתר על הכתר ב-1936 כדי לחיות עם ווליס סימפסון האמריקנית, במעין גלות בצרפת.

"אם הם לא ייזהרו, הם עשויים לגמור כמו סלבריטאים סוג ב'. אם אתה מנסה להקים חצר מלוכה אלטרנטיבי, זה לא הולך לעבוד. זה די עצוב, האמת", אמר ההיסטוריון המלכותי הוגו ויקרס לרשת BBC.

המלכה אליזבת. splash
בארמון מנסים לעצור את המפולת. המלכה אליזבת/splash

בדיילי מייל הקדישו את 17 העמודים הראשון של מהדורת יום חמישי ל"בני המלוכה הסוררים".
מאז ההכרזה, בארמון מנסים לעצור את המפולת, אחרי כמה שנים שצאצאיהם של הנסיך וויליאם, אחיו הבוגר והמלכותי יותר של הארי, ושל הדוכסית קייט מידלטון, הניבו סיקורים סכריניים והפיחו את אהדת הציבור הבריטי במוסד הארכאי.

רק לפני חודש נאלץ בן מלוכה בכיר אחר, הנסיך אנדרו, בנה של המלכה, "לפרוש" מהחיים הציבוריים בשל הגילויים על חלקו במעלליו של חברו הקרוב ג'פרי אפשטיין, ששם קץ לחייו בקיץ האחרון בתאו במנהטן, בזמן שהמתין למשפטו על עבירות פדופיליה. מוקדם יותר בשנה שעברה, הסתבך הנסיך הקשיש פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, בשורת עבירות תנועה, כולל תאונת דרכים שקרתה באשמתו ושאחריה ויתר על רשיונו. המלכה עצמה הודתה שהייתה זו שנה "מלאת מהמורות".

הנסיך אנדרו בטקס לציון 75 שנה לשחרור בלגיה מהנאצים - ה-7 ספטמבר 2019. רויטרס
נאלץ לפרוש מהחיים הציבוריים בעקבות פרשת אפשטיין. הנסיך אנדרו/רויטרס

"מה שבאמת מעצבן אותי זה שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", אמר ארתור אדוארדס, צלם ותיק של הצהובון "סאן". "אי אפשר להיות רגע אחד באמריקה או בקנדה, ורגע אחרי בלונדון. זה שאתה חבר משפחת המלוכה או שאתה לא".

כתב הארמון בדיילי מירור, ראסל מארייס, אמר כי הארי ומייגן עשויים למצוא את עצמם מחוץ למשפחה. "אני מדמיין שיהיו השלכות, עבור כל המעורבים", אמר.

התקשורת חונקת

ההתחלה נראתה מבטיחה. במאי 2018 התחתן הזוג בטקס מפואר, כזה שכלל כמה עדכונים שיתאימו לרוח התקופה, בטירת ווינדזור. אחד השיאים בחתונה המלכותית, שנצפתה על ידי מאות מיליוני מעריצים של בית המלוכה ברחבי העולם, היה הדרשה של הכומר האמריקני השחור מייקל קורי, שציטט מדבריו של מרטין לותר קינג.

במהרה, הם גילו על בשרם שהתקשורת יכולה לפרגן וגם לחנוק. הארי יודע זאת היטב: אמו, הנסיכה דיאנה, נהרגה בתאונת דרכים בפריז ב-1997, כשניסתה להתחמק מצלמי פפרצי. בעוד שהדוכסים מסאסקס הטיפו על שימור הסביבה, הם המשיכו להשתמש במטוסים פרטיים. בנוסף לכך, הם התקשו להסביר מדוע הם היו צריכים לשפץ את ביתם ב-2.4 מיליון ליש"ט מכספי הציבור.

עוד בתחילת דרכם כזוג, טען הארי כי התקשורת בברטיניה מסקרת את מייגן באופן גזעני - היא בת לאב לבן ולאם שחורה - וסקסיסטי. באוקטובר הזוג תבע את הדיילי מייל בשל "בריונות" מצד העיתון, וימים לאחר מכן, הוא תבע גם את הסאן ואת הדיילי מירור בשל טענות לפריצה לטלפון שלו, עוד בימים שקדמו לזוגיות שלו עם מייגן.

מגזין הורות כלה חמות המלכה אליזבת הנסיכה דיאנה אוגוסט 1987. AP
נהרגה בהתחמקות מצלמי פפראצי. הנסיכה דיאנה עם המלכה אליזבת השנייה, אוגוסט 1987/AP

מתנגדי המלוכה, הרוצים להחליפה ברפובליקה, קפצו על המציאה. "משלמי המסים ישאלו בצדק מי יממן את חייהם מעבר לים, את האבטחה המוגברת סביבם ואת הנסיעות מכאן לצפון אמריקה", אמר גרהאם סמית', יו"ר הארגון "רפובליקה".

הנסיך הארי, שבצעירותו יצר שערוריות מסוג אחר, כשהודה בעישון קנאביס וכשצולם מחופש לחייל אס.אס, אמר בהודעתו כי הוא מתכנן להגביל את גישת התקשורת אליו ואל משפחתו, אבל קשה לראות את הצהובונים הבריטים מניחים להם לנפשם, גם הרחק מעבר לממלכה.

מייגן עשויה לחזור לשחק בארצות הברית, אך לא ברור כיצד הארמון יראה זאת. "אולי היא תצטרך להיות זהירה ביחס לתפקידים שהיא בוחרת, מפני שהיא חברת משפחת המלוכה - כך שהיא לא יכולה לעשות יותר מדי סצינות סקס נועזות, לדוגמה", אמרה הביוגרפית המלכותית פני ג'ונור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully