וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה מחפשת "אנשים מוזרים" למשרה מלאה - ואורי גלר נענה לתפקיד

13.1.2020 / 0:55

אמן האשליות אורי גלר, הגיש בקשה רשמית לעבודה בממשלת בריטניה לאחר שאנשיו של בוריס ג'ונסון פרסמו מודעת דרושים המחפשת אחר "אנשים חריגים עם כישורים משונים"

אורי גלר על החלטת הCIA שיש לו כוחות על טבעיים/צילום: ניב אהרונסון

האם אמן האשליות העל חושי ומכופף הכפיות, אורי גלר, צפוי לקבל את משרת החלומות בממשלת בריטניה ולעבוד לצד בוריס ג'ונסון? ב"רויטרס" פורסם כי גלר בן ה-73 הגיש בקשה למשרה בדאונינג 10 לאחר שנחשף למודעת דרושים המחפשת אחר "קבוצה יוצאת דופן של אנשים בעלי כישורים ורקעים שונים" כדי לעבוד כיועצים מיוחדים בתפקיד ממשלתי רשמי. ב"רויטרס" דווח שגלר מאמין שכוחותיו עשויים ליישב מתחים במזרח התיכון וכי אף אחד לא באמת מהווה לו תחרות.

יועצו הבכיר של ראש ממשלת בריטניה, דומיניק קאמינגס, פרסם את מודעת הדרושים למשרה הממשלתית לאחר שטען כי שירותי המדינה אינם מספקים "גיוון קוגניטיבי אמיתי". קאמינגס קורא ל"אנשים מוזרים וחריגים בעלי כישורים מיוחדים", חוקרי נתונים ומומחי מדיניות לפנות לחשבון הג'ימייל שלו אם הם חושבים שהם עומדים בדרישות. גורם המקורב לאיש הבידור הישראלי-בריטי מסר ל"טלגרף": "אורי רציני במאת האחוזים בנוגע לתפקיד הממשלתי. הוא מודה כי בקשתו עשויה להיות אחת הבקשות הלא שגרתיות שקיבל דומיניק קאמינגס אי פעם, אך מקווה שהוא יכול לראות את הערך הפוטנציאלי שיש בו. אורי נלהב במיוחד להשתמש בכוחותיו כדי להתמודד עם מתחים הולכים וגדלים במזרח התיכון".

האמן הרב חושי אורי גלר, בראיון לאולפן וואלה, ינואר 2017. ניב אהרונסון
אורי גלר - יועצו הצמוד של בוריס ג'ונסון?/ניב אהרונסון

מכתבו של גלר, כפי שפורסם ב"רויטרס", נפתח במילים "דום היקר" ובו כתב גלר כי ניסיונו כמרגל עבור ה-CIA וה-FBI יהווה נכס לממשלת בריטניה. עוד אמר גלר כי הקריירה שלו כאיש בידור הייתה "המסכה המושלמת" לעבודתו בריגול. בהודעה נכתב: "בעוד שרבים העלו ספק ביכולותיי, לא ניתן למחוק את הישגיי כאמן אשליות ואחיזת עיניים. בעבודתי המודיעינית סייעתי במלחמת המפרץ, סיעתי באיתור מנהרות חשאיות בצפון קוריאה והשתמשתי בכישוריי בכדי למחוק תוכן של דיסקים דיפלומטיים חשובים שהיו בדרכם למוסקבה".

גיף אורי גלר מכופף כפית. Giphy
מכופף הכפיות בדרך לממשלת בריטניה?/Giphy

גלר חשף לאחרונה כי השתמש בכוחותיו כדי לסייע לג'ונסון לנצח בבחירות שנערכו בחודש שעבר בכך שהעניק לעוזריו כף מלאה באנרגיה חיובית - כף שהייתה שייכת לגולדה מאיר, ראש ממשלת ישראל לשעבר. הוא הוסיף כי הוא "העביר לכף הזו אנרגיות חיוביות כחלק מהאסטרטגיה שלי להשפיע בכוח טלפתי על הציבור בבריטניה, בכדי להבטיח שג'רמי קורבין לא יבחר כראש ממשלה". גלר כתב לקאמינגס : "אולי היית יכול להשתמש ביכולות שלי בהתנהלותך מול מישל ברנייה" הוסיף גלר במכתבו והתייחס למשא ומתן על הברקזיט עם האיחוד האירופי. עם זאת, קאמינגס וג'ונסון עשויים שלא להתרשם מ"קורות החיים" של גלר, לאחר שבמרץ 2019 פנה לראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ואמר כי הוא מאמין שיוכל למנוע את תהליך היציאה מהאיחוד האירופי באמצעות טלפתיה.

כשנשאל בידי "רויטרס" האם הוא מאמין שכוחותיו הפרא-נורמליים יעניקו לו יתרון לא הוגן על פני מועמדים אחרים, הוא אמר: "כן, בהחלט. אני לא חושב שלמישהו מהמועמדים יש כוחות תקשור, אבל אני לא בטוח ב-100 אחוז".

גלר והכפית שהעניק לג'ונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully