וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: לוחמי א-שבאב תקפו בסיס עם כוחות אמריקניים

5.1.2020 / 13:03

ארגון הטרור הסומלי הודיע כי "לוחמי עלית" הסתערו על מתחם שבו שוכנים גם כוחות של צבא ארה"ב. צבא קניה אמר כי המתקפה נהדפה כעבור שעות, ועדיין לא ידוע על נפגעים משורותיו

עריכה: אסף דרורי

ארגון הטרור הסומלי א-שבאב תקף היום (ראשון) בסיס בקניה שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים. צבא קניה אמר כי המתקפה נהדפה וכי ארבעה מחבלים נהרגו. ככל הנראה, הם לא הצליחו לחדור לבסיס. עדיין לא ידוע על נפגעים משורות צבא קניה או צבא ארצות הברית.

עדי ראיה וגורמי צבא אמרו כי המתקפה החלה בשעה 5:30 נמשכה כארבע שעות. דובר צבא קניה אמר כי במהלך הניסיון לפרוץ לבסיס, התלקחה אש שפגעה בכמה מכליות דלק במסלול המראה. "הושגה שליטה על האש", אמר הדובר, פול נג'וגונה. בארגון אמרו כי הם הצליחו להשמיד שבעה כלי טיס ושלושה כלי רכב. הם פרסמו תמונה של חמושים רעולי פנים עומדים לצד כלי טיס שעולה בלהבות.

עבדאללה ברגש, עד ראיה מהאי הסמוך לאמו, סיפר כי ראה עשן סמיך מיתמר לשמיים. תושבים דיווחו על פיצוץ עז שנשמע בשעות הבוקר המוקדמות.

קניה: ארגון הטרור הסומלי א-שבאב תקף בסיס בלמו, שבו מוצבים גם כוחות 
אמריקניים; צבא קניה אמר כי המתקפה נהדפה וכי ארבעה מחבלים נהרגו

תיעוד: מכונית תופת של א-שבאב נוטרלה ע"י צבא קניה בתום האירוע. רויטרס
מתקפה עם שחר. אש ועשן המיתמרים מהבסיס/רויטרס

א-שבאב, המסונף לאל-קאעדה ופועל להפלת הממשלה החלשה בסומליה, קיבל אחריות על המתקפה. לדבריו, "לוחמי עלית" הסתערו על בסיס ימי אמריקני, המכונה "מחנה סימבה", עם שחר. "בבסיס יש מאות אנשי צבאי אמריקנים וחיילים קנייתים, והוא משמש כן שיגור של הצלבנים האמריקנים נגד האסלאם באזור", נמסר בהודעת הארגון.

"הם תקפו את מסלול מנדה בלאמו, השוכן לבסיס צבאי שבו יש כוחות צבא רבים ממדינות שונות, כולל מקניה ומארצות הברית. עודכנו כי הלחימה עדיין נמשכת", אמר הבוקר גורם צבאי לרויטרס. הוא הוסיף כי לוחמי הארגון הקיצוני מנסים לחדור לבסיס דרך מסלול ההמראה.

הארגון מרבה לתקוף מטרות בקניה, הגובלת בסומליה. בשבוע שעבר נהרגו שלושה נוסעי אוטובוס במתקפה של א-שבאב במחוז לאמו. קניה שלחה כוחות לסומליה ב-2011 אחרי שורת תקריות בגבול וחטיפות. בהמשך הם נטמעו בכוח שמירת השלום האפריקני, המונה כ-21 אלף לוחמים, התומך בממשלה במוגדישו.

(עדכון ראשון: 9:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully