וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: נעצר חשוד נוסף בהשתייכות ל"חוליית הריצין"

רויטרס

8.1.2003 / 20:06

המשטרה עצרה אתמול חשוד שביעי בקשר להתארגנות שנחשפה בבירת בריטניה; בדירת מגורים אותרו סימני רעל קטלני מסוג ריצין; שירותי הביטחון בודקים קשר של החוליה לאל קאעדה

משטרת לונדון הודיעה היום על מעצרו של חשוד שביעי בהשתייכות לחוליה, שבדירתה נמצא רעל מסוג ריצין. העצור, בן 33, שזהותו לא נחשפה, נעצר אתמול בצפון לונדון.

המשטרה החלה לבדוק אם לעצורים בחשד לייצור חומר רעיל יש קשר לארגון אל קאעדה או לקבוצות טרור אחרות. החשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, ממוצא אלג'יראי, נעצרו לאחר שהתגלו בדירתם עקבות לחומר הרעיל. כוחות הביטחון הבריטים מנסים לקבוע כמה חומר יוצר בדירה, בשכונת ווג דרין שבצפון לונדון, ואם הוא הגיע לידי טרוריסטים.

המעצרים הראשונים בוצעו בשעות הבוקר המוקדמות ביום ראשון. שישה גברים ואשה אחת נעצרו בצפון ובמזרח לונדון על ידי שוטרי האגף למלחמה בטרור. האשה שוחררה. המעצרים באו בעקבות מבצע משולב של האגף למלחמה בטרור, הכוח המיוחד של המשטרה העירונית בלונדון ושירות הביטחון. הוא יצא לפועל בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה.

החומר הרעיל והציוד נמצאו באחת מדירות העצורים, בשכונת ווד-גרין בצפון לונדון. הרעל ריצין, שמופק מעץ הקיקיון, הוא חומר בו ניתן לעשות שימוש בלוחמה ביולוגית. האיום שהוא מטיל מוגדר בבריטניה "מתון". ייצור כמות קטנה של החומר הוא די פשוט, אך כדי להפוך אותו לחומר לוחמה ביולוגי יש להזריק אותו או לגרום להחדרתו במערכת העיכול של הקורבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully