וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: א-שבאב יורה במקלעים לעבר נחילי ארבה

ארגון הטרור משתמש במכונות יריה כדי להילחם בחרקים ההרסניים, שהגיעו בהמוניהם בשיא של 25 שנה. האו"ם מזהיר כי תנאי מזג האוויר יאפשרו להם להתרבות במהירות בתקופה הקרובה

עריכה: עמית שמחה

חקלאים בדרום סומליה יורים עם מכונות ירייה בנחילי ענק של ארבה, בניסיון נואש להציל את יבוליהם. בכלי תקשורת המזוהים עם ארגון הטרור א-שבאב, חרקים שפשטו על אדמות חקלאיות ברחבי העיר טייגלו, מעוז הארגון בדרום-מערב המדינה, נורו ברובי PKM, גרסת תת-מקלע של הקלצ'ניקוב הרוסי.

המדינה שבמזרח אפריקה חווה את מכת הארבה הקשה ביותר זה 25 שנה. מאז יולי, פלשו נחילי ארבה מדבריים מתימן הסמוכה לחלקים נרחבים בקרן אפריקה. נחיל יכול לכלול עד 150 מיליון חרקים לקמ"ר. כל ארבה יכול להגיע לגודל של 11 ס"מ ולעבור מרחק של עד כ-150 ק"מ, בהתאם לרוח. בכל יום, נחיל ממוצע יכול לצרוך כמות מזון שנתית המספיקה ל2,500 איש.

על פי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), הארבה כבר הרסה 700 קמ"ר של אדמות חקלאיות בסומליה ובאתיופיה השכנה. נזקי פלישת הארבה חמורים בהרבה ממה שסברו המומחים, בשל גשמים עזים לא צפויים, שהרגו מאות אנשים ברחבי מזרח אפריקה במהלך החודשים האחרונים. על פי דובר מטעם ה-FAO, בשל תנאי מזג האוויר, יש סיכוי רב שהארבה ימשיכו להתרבות במהירות בשלושת החודשים הקרובים.

דרום סומליה: פעילי ארגון הטרור הסוני א-שבאב, ירו במקלעים 
כבדים לעבר נחילי ענק של ארבה, בניסיון נואש להציל את יבוליהם. אתר רשמי, אתר רשמי
פעילי א-שבאב יורים לעבר נחילי הארבה/אתר רשמי, אתר רשמי

הלחימה בסומליה - שביום שבת חוותה את הפיגוע הקטלני ביותר זה כמה שנים, עם כ-90 הרוגים בבירה מוגדישו - לא מאפשרת לרסס את החרקים מהאוויר, שלפי האו"ם זו השיטה היעילה ביותר להיאבק בנחילים.

הארבה מחריפים את המצב ההומניטרי הקשה של סומליה ממילא. המדינה, שבה חיים כ-15 מיליון איש, טרם התאוששה מהבצורת הקשה שהסתיימה בסוף 2017. באוגוסט האחרון אמרו סוכנויות סיוע כי יותר משני מיליון בני אדם מאוימים על ידי רעב חמור, בשל המשך צמצום היקף היבולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully