וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: 27 סוכני מודיעין נידונו למוות אחרי שעינו למוות מפגין

30.12.2019 / 14:16

הקבוצה הורשעה בהכאתו למוות של מורה במהלך המחאה נגד הרודן המודח אל-בשיר. זהו עונש ראשון על גורמי ביטחון שהשתתפו בדיכוי האלים של המפגינים במהלך השנה החולפת, שהסתיימה במהפכה

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

בית משפט בסודאן דן למוות היום (שני) 27 מחברי שירות המודיעין הלאומי של המדינה באשמת עינוי והרג מורה שהיה נתון במעצר במהלך המחאות שפרצו השנה במדינה. המחאות החלו בעקבות משבר כלכלי חריף ובמהרה לבשו אופי פוליטי נגד הרודן עומאר אל-בשיר, והובילו לבסוף להדחתו באפריל, אחרי 30 שנה בשלטון. בנוסף לכך, 13 נאשים נידונו לעונשי מאסר וארבעה אחרים זוכו. הם עדיין יכולים לערער על העונש.

גזר הדין הוא הראשון של בתי המשפט במדינה נגד גורמים ממשלתיים שפשעו בעת דיכוי המהומות. מותו של המורה אחמד אל-חיר בעיר חשים אל-קירבה שבמזרח המדינה היה לנקודת מפנה בהפגנות נגד אל-בשיר, שפרצו בתחילה בשל יוקר המחיה והפכו במהרה למחאה נגד שלטנו הרודני. הוא בעצמו נעצר ועומד לדין בגין כמה פרשות.

בני משפחתו של המורה אמרו כי גורמי הביטחון טענו בתחילה כי הוא הורעל למוות, אולם ימים לאחר מכן קבעה חקירה ממשלתית כי הוא מת מפצעיו אחרי שהוכה.

מאות בני אדם התאספו מחוץ לבית המשפט בעיר אומדורמן, שם נגזר העונש. חלקם נופפו בדגלי המדינה ואחזו בתמונתיו של חיר.

הפגנה מחוץ לבית משפט בעיר אום דומרן, סודאן, לקראת גזר דין לסוכני מודיעין שהורשעו בעינוי מורה, 30 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
מפגינים מחוץ לבית המשפט אוחזים בתמונתו של המורה, היום/GettyImages, AFP
  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully