וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ציוצי טראמפ, איש המודיעין שהוביל למשפט זוכה לאבטחה צמודה

החוק הפדרלי אמור להגן על זהותם של חושפי שחיתויות, אך נשיא ארה"ב ממשיך לשתף פוסטים המגלים לכאורה את שמו. בשל התגברות האיומים על מי שהתלונן על השיחה של טראמפ עם זלנסקי, הוא מלווה לעבודתו ב-CIA על ידי שומרים חמושים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מומחה ה-CIA, שתלונתו האנונימית הובילה לפתיחת הליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, זוכה לאבטחת מאבטחים חמושים בעת שהוא מגיע לעבודה ויוצא ממנה. לפי וושינגטון פוסט, האבטחה מוצמדת עליו בעת התגברות האיומים נגדו, שככל הנראה מונעים על ידי ציוציו של נשיא ארצות הברית.

אתמול (שבת) שיתף הנשיא ציוץ שבו נכלל שמו לכאורה של אותו איש מודיעין, שאותו פרסם המשתמש @surfermom77 - המתואר כתומך נלהב של טראמפ. הציוץ הוסר בהמשך מהפיד של הנשיא, אך עדיין יכול להימצא דרך קישור ישיר. לפי תחקיר של סוכנות הידיעות אי-פי, המשתמש נושא את המאפיינים לחשבון "בוט", ואתמול שונתה תמונת הפרופיל שלו לאחת של טראמפ.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, 24 בדצמבר 2019. רויטרס
מחק את הציוץ ששיתף. טראמפ (צילום: רויטרס)/רויטרס

הנשיא קורא שוב ושוב לחשיפת שמו של אותו מומחה CIA, על אף שהחוק הפדרלי מעניק הגנה על חושפי שחיתויות בתוך הממשל. בנובמבר, עורכי דינו של איש המודיעין שלחו אזהרה לנשיא, ואמרו כי הלקוח שלהם נתון "בפני סכנה פיזית", אולם טראמפ התעלם והוא ממשיך לקרוא לחשיפתו.

בניגוד לפייסבוק, האוסרת על פרסום פוסטים הכוללים את שמו של חושף השחיתויות, בטוויטר אין
מדיניות דומה. החברה אמרה כי הציוץ של המשתמש @surfermom77 לא הפר את תקנות האתר.

הנשיא כבר זכה לביקורות מצד הדמוקרטים על ניסיונו לחשוף בפומבי את זהותו של האיש שהתלונן על שיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וחושפי שחיתויות קראו להדק את ההגנה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully