וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בשרון: ביהמ"ש הורה לשחרר את החשוד בדריסת רוכבי האופניים

26.12.2019 / 18:38

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של יונתן פדידה, החשוד כי דרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי. אמו של החשוד התמוטטה במהלך הדיון, שהופסק לזמן מה. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לשחררו

צילום: אבי כהן, עריכה: שאול אדם

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (חמישי) לשחרר למעצר בית את יונתן פדידה, החשוד שדרס למוות את תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, סמוך למושב בני ציון שבשרון בעת שרכבו על אופניים, ובכך דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. ארז קפלן, נציג המשטרה, טען בבית המשפט כי "מדובר בחשד לעבירות פליליות ברף הגבוהה ביותר" וכי החשוד "השקיע כספים רבים ברכבו על מנת להעלות את מהירותו". שופט בית המשפט, ארז מלמד, הטיח בקפלן: "מדובר בטרגדיה, משטרת ישראל לא עשתה את עבודתה". המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לשחרר את הנהג, והדיון בעניינו יתקיים מחר בבית המשפט בלוד.

נציג המשטרה חזר על דברים שנטענו בדיון הקודם בעניינו. "נשקפת מסוכנות מהחשוד שבעת התאונה היה תחת השפעת סמים". על הטענה כי הוציא כספים כדי לשפר את מהירות רכבו, אמר קפלן: "חדרנו לטלפון של החשוד ונחשפנו למצג שבו הוא למעשה עוסק לכאורה בספורט של נהיגה. זה סוג של פצצה מתקתקת על הכביש".

אמו של פדידה שנכחה בדיון, ככל הנראה לקתה בהתקף חרדה והתמוטטה. היא טופלה על ידי צוות מד"א והדיון הופסק. עם חידוש ההליך המשפטי, טען נציג המשטרה כי יש להאריך את מעצרו של פדידה מאחר ו"החשוד אוחז ביותר מאזרחות אחת וברשותו יותר מדרכון אחד". הוא הוסיף כי "מדובר בהמתה בקלות דעת. שני הרוגים בתאונה קשה ביותר".

יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי האופניים/מערכת וואלה!

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את פדידה, אמר בבית המשפט: "יש לי שאלות למשטרה שיביכו אותם. קיבלתי את הערות בית המשפט בדיונים הקודמים והסכמתי להארכות המעצר ומאז המשטרה לא עשתה כלום. אי אפשר לסמוך עליהם. המעצר הוא אינו מקדמה על חשבון העונש. המשטרה לא רק עושה עוול לחשוד אלא מתעללת במשפחתו".

ביום שלישי הגיעו לבית המשפט משפחותיהם של ויינשטיין ולוגסי. מחוץ לדיון בהארכת מעצרו פדידה, בני המשפחות הופיעו עם ידיים צבועות באדום ועם שלטים שעליהם נכתב "הדם של תומר ויניב אינו הפקר" ו"סמים, 140 קמ"ש, רכב מרוץ לא חוקי, רישיון בפסילה = רצח". פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, נעצר לאחר התאונה שאירעה בשבוע שעבר.

אימו דל החשוד פדדיה התעלפה בהארכת מעצר לחשוד בדריסה בשרון אותו הוא מייצג, המחוזי, פ"ת. אבי כהן
צוות מד"א שפינה את האם מבית המשפט, היום/אבי כהן

עזריאל ויינשטיין, אביו של תומר, הסביר כי "אנחנו פה כדי להדגיש את עמדתנו, באופן נחרץ: אחרי השבעה דיברנו עם קהילת רוכבי האופניים וסיפרו לנו שזאת לא הפעם הראשונה שהוא נסע בפראות". ויינשטיין הוסיף כי "זה רצח לשמו. זה נעשה בכוונת תחילה. יש פה דפוס של אדם שקם בבוקר, נוהג תחת שלילה והשפעת סמים, ברכב 'משופר'. כל הסימנים היו ידועים מראש".

עידן ויינשטיין, אחיו של תומר, אמר מחוץ לאולם הדיונים כי "זה לא מקרה רגיל. זה לא מקרה של כמה חודשים, זה לא נהג תמים שהייתה לו תאונה מצערת - זה רוצח". לדבריו, "הוא (פדידה) קם בבוקר, נטל סמים, לקחת את הרכב המשופר הרצחני והלא חוקי שלו, נהג תוך כדי פסילת רישיון ונסע על 140 בכביש צדי בין מושבים. קרה לו מה שקרה בעקבות כל הדברים האלה. הוא לא הגיש עזרה, הוא לא צלצל למד"א, הוא העלים ראיות והבנתי שזרק שקית עם סמים".

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
ויינשטיין ולוגסי שנהרגו בתאונת הדרכים/צילום מסך, m

עם הגעתם של הוריו של פדידה, קראו לעברם בני משפחותיהם של שני ההרוגים: "הבן שלכם רצח לנו את המשפחות, לא חינכתם אותו. עניין אותו להרים את הסמים, לא להגיש עזרה להרוגים שמוטלים על הרצפה".

מעצריו הקודמים של פדידה הוארכו בשל חשש גדול משיבוש חקירה. הוא נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, בנהיגה בקלות ראש, נהיגה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך והיזק לרכוש. עוד נחשד כי השליך לכאורה שקית סמים מהרכב.

אביו של יונתן, אלברט פדידה, נעצר בחשד לשיבוש חקירה ובהמשך שוחרר למעצר בית. זאת, לאחר שבאחד הדיונים, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו.

(עדכון ראשון: 14:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully