וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננים נגד הפסיכולוג מזכרון יעקב: "שמחים שהצלחנו להציל אחרים"

25.12.2019 / 16:05

תחושות מעורבות הציפו את המטופלים שנפגעו מינית על ידי ד"ר עידן קוסובסקי בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. מ' תיאר הרגשה מטלטלת, אך הביע תקווה כי "בית המשפט יעשה את הצדק". קטין נוסף, ד', אזר אומץ להתלונן בעקבות פרסום הפרשה והדגיש: "עצרנו אותו מלפגוע בעוד ילדים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

"אנחנו מאוד שמחים שהפרשה נחשפה והצלחנו להציל קטינים אחרים", אמר היום (רביעי) מ', אחד המתלוננים נגד הפסיכולוג ד"ר עידן קוסובסקי מזכרון יעקב, שהואשם בעבירות מין חמורות בילדים בהם טיפל. "הרגשה מטלטלת כמו בהתחלה, אבל אני מאוד מקווה שבית המשפט יעשה את הצדק", הוסיף.

מכתב האישום שהוגש נגד קוסובסקי נכתב כי הוא "שימש פסיכולוג חינוכי, ובמסגרת זו טיפל, בין היתר, בקטינים, במרפאה פרטית בביתו שבזכרון יעקב. במסגרת זו, במהלך שנת 2019, ביצע מעשים מגונים בשני קטינים שבטיפולו לרבות מגע באיבריהם המוצנעים".

לדברי מ', "המטרה הייתה לחשוף את הבן אדם האמיתי ואת המעשים שהוא עשה ועושה. התמונות שאתם רואים עכשיו זה הפרצוף של עידן קוסובסקי האמיתי - לא הפסיכולוג ולא החיוכים, זה הבן אדם החולה ועכשיו כולם יודעים את זה".

המתלונן מ', בעת הגשת כתב אישום נגד פסיכולוג הילדים עידן קוסובסקי, בית המשפט המחוזי חיפה, 25 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"מאוד מקווה שבית המשפט יעשה את הצדק". מ', היום/שלומי גבאי

ד', שטופל על ידי הפסיכולוג, הגיע להתלונן אחרי פרסום הפרשה. הוא שחזר כי "סחבתי את זה שנים, אבל מפחד והרגשה שאין לי כוח ואני לבד וחלה התיישנות לא ייצא מזה כלום. כשראיתי באינטרנט זה הציף לי הכוח בחזרה והחלטתי שאני חייב לאסוף כוחות ולהגיע גם".

על כתב האישום אמר כי "זו הרגשה משולבת. מצד אחד זה הציף את העצב והצער, ומצד שני יש שמחה שיש פה תהליך של עשיית דין וצדק כי הוא שילם על המעשים שהוא עשה ויפסיק לעשות אותם. הסיבה העיקרית שבגללה יצאתי זה לעצור אותו מלפגוע בעוד ילדים".

עוד בוואלה!

סערה ברחבי הארץ: נמל חיפה נסגר לכניסת אוניות, שלג בחרמון

לכתבה המלאה
המתלונן ד', בעת הגשת כתב אישום נגד פסיכולוג הילדים עידן קוסובסקי, בית המשפט המחוזי חיפה, 25 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"כשראיתי באינטרנט החלטתי שאני חייב לאסוף כוחות". ד', היום/שלומי גבאי

"חשוב שילד לא יישאר לבד עם מבוגר", הדגיש ד'. "צריך לשמור קשר פתוח עם הילדים, לדעת מה קורה ואם יש דברים שלא מקובלים כמו נגיעות. אצלי זה התחיל מבדיחות גסות ואחר כך עבר לנגיעות. ככה אפשר לזהות את הסימנים הראשונים".

התלונות החדשות פתחו את הפרשה

החשדות נגד קוסובסקי עלו בתחילה בדרום, שם נעצר לראשונה ב-1 בנובמבר בחשד לעבירות מין, בהן מעשי סדום ומגע מיני מלא עם ילדים בני 8 עד 15, שהחלו בשנות ה-90 ושנמשכו לפחות במקרה אחד יותר מ-20 שנה. חלקם הגיעו לדיון שהתקיים היום בחיפה כדי לראות אותו עומד בתא הנאשמים, אחרי שבבאר שבע, לאחר שלוש הארכות מעצר, הוא שוחרר כשהתברר כי חלה התיישנות על העבירות שבהן הוא נחשד. הוא חזר לביתו שם שהה בתנאים מגבילים ובינתיים, בהחלטת בית המשפט העליון, פורסם שמו.

אז הגיעו תלונות חדשות, הפעם מאזור מגוריו בזכרון יעקב, והוא נעצר שוב ב-2 בדצמבר. מדובר בפסיכולוג ותיק, מוערך, שעברו אצלו מאות ואולי אלפי מטופלים לאורך השנים, ושגם שירת כמה רשויות מקומיות, בין היתר בשירות הפסיכולוגי של אגף החינוך בעיריית חיפה. בבית הספר ליאו בק בחיפה הוא שימש כפסיכולוג חטיבת הנעורים.

המתלונן הראשי בפרשת עידן קוסובסקי מצד שמאל
ועידן קוסבסקי בד ימין. באדיבות המצולמים
פסיכולוג ותיק ומוערך. קוסובסקי ואחד המתלוננים/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully