וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו תערוך מפקד אוכלוסין בשנה הבאה - והמוסלמים חוששים

הממשלה אישרה את תקצוב עדכון מרשם האוכלוסין בשנה הבאה, אך מבקרי הממשלה הלאומנית של מודי חוששים כי זה ידרוש מאזרחים להוכיח שהם "הודים". ההחלטה התקבלה ברקע המחאה נגד חוק האזרחות השנוי במחלוקת, שנתפס גם הוא כיוזמה נגד המוסלמים במדינה ההינדית ברובה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ממשלת הודו אישרה אתמול (שלישי) את מימונו של מפקד אוכלוסין שייערך בשנה הבאה, למרות שבועות של מחאה נגד חוק האזרחות, שמתנגדיו רואים בו אנטי-מוסלמי.

הממשלה של ראש הממשלה נרנדרה מודי טוענת כי עדכון מרשם האוכלוסין הלאומי (NPR) ישמש מאגר מקיף של כל אזרחי המדינה. עם זאת, מתנגדיה של הממשלה המקדמת אג'נדה הינדית לאומנית, חוששים שהרשימה תוביל לכך ש"אזרחים בספק" יידרשו להוכיח שהם הודים.

המאגר אמור לכלול כל "תושב רגיל" במדינה, שמתאר אדם החי באזור מסוים במשך לפחות שישה חודשים, או אדם שמתכנן לחיות באזור מסוים למשך שישה חודשים או יותר - כך שגם אזרחים זרים החיים בהודו ייכללו ב-NPR.

אחרי ישיבת הממשלה, השר פרקש ג'בדקר אמר כי הממשלה הקצתה 39.4 מיליארד רופי - כחצי מיליארד דולר - עבור ה-NPR, שיעודכן בין אפריל לספטמבר הקרובים. במקביל, 87.54 מיליארד רופי נוספים יושקעו במפקד, שיאסוף מידע על האוכלוסייה, על הפעילות הכלכלית, על הגירה ועל דמוגרפיה, ועל דברים נוספים.

הפגנות נגד חוק האזרחות החדש בניו דלהי, הודו, 24 בדצמבר 2019. רויטרס
יותר מ-20 בני אדם נהרגו במחאה. הפגנה נגד חוק האזרחות בניו דלהי, אתמול/רויטרס

מתנגדי המהלך טוענים ש-NPR הוא צעד ראשון לקראת יצירת מרשם אזרחים לאומי, שאותו מקדמת מפלגת השלטון וכבר יושם במדינת אסאם שבצפון-מזרח הודו, שם נדרשו התושבים להוכיח שהם עברו אליה לפני 24 במרץ 1971, יום לפני שבנגלדש השכנה הפכה למדינה עצמאית. זה הותיר שני מיליון אזרחים מחוץ לרשימה. הממשלה מכחישה שזו הכוונה שלה.

ההחלטה התקבלה בזמן שנמשכת המחאה נגד חוק האזרחות השנוי במחלוקת, שעבר בפרלמנט מוקדם יותר החודש ומקל על מתן אזרחות למהגרים לא חוקיים מפקיסטן, מבנגלדש ומאפגניסטן. הממשלה טוענת כי זה נועד להגן על מיעוטים דתיים הנרדפים במדינות הללו, אך אי-הכללתם של מוסלמים בתכנית הובילה להאשמתה באפליה נגד יותר מ-200 מיליון אזרחיה המוסלמים.

ההתנגדות לחוק מגיעה משורות האופוזיציה וארגוני זכויות אדם בינלאומיים, שלפיהם הוא שוחק את החוקה החילונית של הודו. עם זאת, מודי הגן על החוק והתעקש כי אין למוסלמים "סיבה לדאגה" ממנו.

על אף שהרשויות אסרו על התקהלויות גדולות בציבור ושיתקו את האינטרנט ואת שירותי העברת המסרונים במקומות מסוימים, ההפגנות - שגבו את חייהם של יותר מ-20 בני אדם - נמשכות. בחלק מהמקומות, במיוחד בבירה ניו דלהי, נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, שהואשמה בשימוש מופרז בכוח.

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully