וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מפסיקה לשלוח כלבי גישוש לירדן ולמצרים בשל שורת מקרי מוות

וושינגטון סיפקה לשתי המדינות הערביות את הכלבים כחלק משיתוף הפעולה במאבק בטרור, אולם אחרי שכמה מהם מתו בשל הזנחה בטיפול, היא השעתה את התכנית. "כל מוות של כלב בשדה הקרב הוא אירוע עצוב במיוחד"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארצות הברית הודיעה אתמול (שני) כי היא הפסיקה לשלוח כלבי גישוש לירדן ולמצרים, אחרי שכמה מהם מתו כתוצאה מהזנחה. בעמאן ובקהיר טרם הגיבו באופן רשמי להחלטה הזמנית, שנועדה למנוע מקרי מוות נוספים. "כל מוות של כלב בשדה הקרב הוא אירוע עצוב במיוחד", אמר דובר מטעם מחלקת המדינה.

בספטמבר האחרון פורסם דוח שעסק בהזנחה בטיפול ביותר ממאה כלבים שנשלחו לירדן, למצרים ולשמונה מדינות אחרות בשנים האחרונות. הכלבים נשלחו כחלק משיתוף פעולה במאבק בטרור.

הדובר מטעם מחלקת המדינה אמר כי הכלבים "שיחקו תפקיד מכריע במאמצי המאבק בטרור מעבר לים והצילו חיים אמריקניים". הוא הוסיף כי כלבים שכבר נשלחו לשתי המדינות הערביות יישארו שם במשך התקופה הקרובה.

כלבים של צבא ארה"ב שסבלו מתת-תזונה אחרי שנשלחו לירדן ולמצרים. אתר רשמי
כמה מתו ממחלות ומהתייבשות. שניים מהכלבים שסבלו מהזנחה/אתר רשמי

לפי דוח המפקח הכללי של מחלקת המדינה, כלב אחד מת בירדן ב-2017 מהתייבשות, בעוד ששני כלבים נוספים חזרו "במצב אנוש". אחד מהם הורדם בסופו של דבר, ואילו השני היה בהזנה בשל תת-משקל חמור. כל השלושה היו רועים בלגים.

דוח נוסף שפורסם החודש מצא כי שני כלבים נוספים שנשלחו לירדן מסיבות "לא טבעיות" - אחד מהתייבשות והשני מתרסיס נגד חרקים שפיזרה המשטרה. לירדן יש את מספר כלבי הגישוש האמריקנים הרב ביותר, כמאה.

לפי הדוח, שלושה מעשרת הכלבים שנשלחו למצרים מתו מסרטן ריאות, מהתייבשות ומקרע בכיס המרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully