וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותם של שני עובדי מקדונלדס מהתחשמלות מסעיר את פרו

שני עובדים בסניף בבירה נפגעו מכבל חשוף במטבח, והמקרה חשף את ליקויי הבטיחות בסניפי תאגיד המזון האמריקני. בעקבות זאת, כל הסניפים הושבתו כאות אבל, והרשויות פתחו בחקירה. "לחיים אין מחיר"

שלטי מחאה בסניף מקדונלדס בפאתי לימה, בירת פרו, 17 בדצמבר 2019. רויטרס
שלטי מחאה בסניף מקדונלדס בפאתי לימה, היום/רויטרס

כל סניפי רשת מקדונלדס בפרו נסגרו למשך יומיים של אבל, לאחר ששני עובדים צעירים התחשמלו בסניף בבירה לימה. על פי הדיווחים במדינה, אלכסנדרה פוראס אינגה, בת 19, וגבריאל קמפוס זפטה, בן 18, מתו במשמרת לילה בזמן שניקו את המטבח, אחרי שנפגעו מכבל רופף.

המשטרה מסרה כי פוראס אינגה סבלה מהלם חשמלי ממכונת משקאות, וקמפוס זפטה התחשמל כשניסה לעזור לה. שירותי החירום מצאו את שני בני הנוער ללא רוחים חיים בסניף שבאזור פואבלו ליברה בלימה. התביעה הכללית בפרו פתחה בחקירה. בהצהרה שפרסמה ביום שני, החברה המפעילה את מקדונלדס בפרו, "ארקוס דוראדוס", אמרה כי היא משתתפת ב"צער ובכאב הגדול של המשפחות שנפגעו", ושהיא תשתף פעולה עם הרשויות בחקירה.

אתמול התכנסו מפגינים בבירה לימה, כדי לדרוש שיפורים בבטיחות במקום העבודה. צעירים רבים שיתפו ברשתות החברתיות סיפורים על תנאי עבודתם המסוכנים ושפכו אור על הבעיה הכלל ארצית.

הסוכנות לבטיחות במקומות העבודה בפרו עשויה לקנוס את מקדונלדס ב-189 אלף סול (56,288 דולר) אם יתברר שהסניף אחראי למקרי המוות. "אם הופרו זכויותיהם של הצעירים הללו, אנחנו נמשיך עם הסנקציות - אם כי הכסף אינו חשוב מכיוון שלחיים אין מחיר", אמרה שרת העבודה, סילביה צ'צרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully