וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40.9 מעלות: אוסטרליה חוותה את היום החם ביותר בהיסטוריה שלה

18.12.2019 / 12:49

תנאי החום הקשים הובילו לשרב כבד ברחבי המדינה, שסובלת משריפות יער חמורות ומזיהום אוויר כבד, ונשבר שיא של שש שנים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אוסטרליה חוותה את היום החם ביותר בהיסטוריה שלה, כשהטמפרטורות צפויות לעלות עוד יותר עם התפשטות גל החום לרוב חלקי המדינה. השירות המטאורולוגי של אוסטרליה מסר כי הטמפרטורה הממוצעת ברחבי המדינה הייתה אתמול 40.9 מעלות, מה ששבר את השיא שנקבע ב-2013 עם 40.3 מעלות.

"מאסת האוויר החמה הזו הייתה כה גדולה, כך שמהנתונים הראשוניים אתמול עולה שהיה זה היום החם ביותר שתועד באוסטרליה, שחצה את השיא הקודם מ-2013, כשהחום הזה רק יתעצם", אמרה החזאית דיאנה אדי בהצהרה מוקלטת שפורסמה היום (רביעי).

השירות המטאורולוגי אמר כי הטמפרטורות בדרום אוסטרליה ובמרכזה עשויות להיות מחר גבוהות בשמונה עד 16 מעלות מהרגיל. היום זינקו הטמפרטורות ל-47.7 מעלות בבירדסוויל, קווינסלנד, ל-46.9 מעלות במנדורה, מערב אוסטרליה ולרמות דומות בדרום אוסטרליה ובמרכזה. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתועדה באופן רשמי באוסטרליה הייתה 50.7 מעלות, שנמדדו בינואר 1960, באודנאדאטה, יישוב מדברי בדרום אוסטרליה.

גל החום הקיצוני והרוחות החזקות מלבות שרפות יער ברחבי אוסטרליה, כולל יותר ממאה במדינת ניו סאות' ויילס, שבה החום הכבד והעשן הובילו לעלייה במספר המטופלים בבתי החולים. הקלה בתנאים צפויה רק ביום שישי.

גל חום בויקטוריה, אוסטרליה, 18 בדצמבר 2019.. רויטרס
כלב מצטנן בחוף במדינת ויקטוריה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully