וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגישים את הרשימות ואין עדיין כלום": ועדת הבחירות לכנסת ה-23 התכנסה לראשונה

18.12.2019 / 11:28

ועדת הבחירות המרכז התכנסה לראשונה כחלק מההיערכות לבחירות שייערכו ב-2 במרץ. מנכ"לית הוועדה: "עדיין לא העלנו את המערכת הממוחשבת לאוויר, אבל שום תהליך שקשור בבחירות לא ייפגע". אדלשטיין: "חבל שהגענו לרגע הזה, זה רגע מאד קשה"

עריכה: אסף דרורי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח הבוקר (רביעי) את ישיבת מליאת ועדת הבחירות המרכזית הראשונה לכנסת ה-23. "חבל שהגענו לרגע הזה, זה רגע מאד קשה. צריך לתת ברכת הצלחה שהכל יעבור חלק ותקין, וסומך על ניסיונכם אבל אין על מה לברך", אמר אדשלטיין. לדבריו, "אמרתי שהבחירות לא יביאו לשום הכרעה, ושלא יהיו בחירות שלישיות. באחד צדקתי, בשני טעיתי והלוואי שלא כך היה.

בישיבה יישאו דברים גם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23 ,שופט בית המשפט העליון ניל הנדל. בישיבה צפוי להימסר דיווח שוטף על התארגנות הוועדה.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אמרה כי "שלוש מערכות בחירות בשנה זה משהו אחר, היסטורי ואני מצטרפת לתקוות שזו גם תהיה המערכת האחרונה. זו מערכת אחרת ושונה, גם מבחינת לוח הזמנים שלה, עוד פחות משלושה שבועות אנחנו מגישים את הרשימות ואין עדיין כלום. עדיין לא העלנו את המערכת הממוחשבת לאוויר, אני כן מתחייבת ואומרת ששום תהליך שקשור בבחירות ראויות ותקינות לא ייפגע. נעשה הכל כדי שהתהליך יבוצע על הצד הטוב ביותר מבלי לפגוע בזכויות. זו התחייבות אישית שלי".

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
יו"ר ועדת הבחירות השופט הנדל/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

"אין לנו מחסנים", המשיכה עדס. "הם התרוקנו לחלוטין בבחירות האחרונות. הדבר היחיד שיש לנו הוא 'אנשי המילואים' שאנחנו מעסיקים בבחירות. אלו בעיקר עובדי ממשלה, עובדי הכנסת, שחזרו כבר לשגרת חייהם ולמקום עבודתם". היא הוסיפה ואמרה כי "מדובר בעבודה מאוד אינטנסיבית ושוחקת, לפעמים 18 שעות עבודה ביום. לא בטוח שכל האנשים האלה רוצים לחזור, ולא בטוח שכולם ישוחררו בשביל זה מעבודתם. לכן, תנאי הכרחי הוא שיתוף הפעולה וההבנה של כל מנכ"לי משרדי הממשלה והרשויות הציבוריות, וכל מי שלוקח חלק בתהליך הזה".

(עדכון ראשון: 10:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully