וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו פיגוע בחג המולד: סוכלה מזימה לביצוע סדרת פיגועים באוסטריה

הרשויות במדינה סיכלו מזימה רחבה שכללה תכנון לפוצץ אחד משווקי חג המולד בעיר הבירה. המשטרה, הגיעה אל מפקד החוליה, צעיר ממוצא צ'צ'ני שהושפע מדאעש. שני חשודים נוספים, בני 25 ו-31, נעצרו בחשד למעורבות בתכנון הפיגועים

קרדיט צילום: רויטרס

(בוידאו: המשטרה באוסטריה חוקרת רצח של חמישה אנשים בקיצביל)

הרשויות באוסטריה סיכלו מזימה לביצוע סדרת פיגועי טרור, שכללו בין היתר תכנון לפוצץ אחד משווקי חג המולד של וינה - כך דווח אתמול (שני) בתקשורת המקומית. בסוכנות הידיעות APA דיווחו כי במזימה השתתפו שלושה גברים, בהם ראש החוליה בן 24 שהושפע מהאידיאולוגיה של "המדינה האסלאמית" (דאעש).

על פי החשד, החשוד המרכזי סימן את שוק חג המולד מול קתדרלת סנט סטיבן במרכז העיר וינה כמטרה, והפיגוע אמור היה לצאת לפועל בין חג המולד לערב השנה החדשה. יעדים אפשריים אחרים שנכללו במזימה הם זלצבורג ויעדים נוספים בגרמניה, צרפת ולוקסמבורג.

אנשים באחד משווקי חג המולד בבירת אוסטריה, וינה. 17 בדצמבר 2019.. רויטרס
נפיגוע תוכנן לזמן שבין חג המולד לשנה החדשה. שוק חג המולד בוינה/רויטרס

מידע שהצקבל מגורם אנונימי הוביל אל ראש החוליה, שכבר היה בעבר בכלא בעקבות שני ניסיונות להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. עם זאת, בדוח נמסר כי הוא מסוגל להישאר בקשר עם שותפיו לכאורה באמצעות הטלפון הנייד, בניגוד לתקנות הכלא.

חלק מהתכנון היה לסייע למנהיג החוליה להימלט. שני החשודים הנוספים, בני 25 ו -31, הובאו למעצר בסוף השבוע שעבר. כל שלושת הגברים הם ממוצא צ'צ'ני. בעוד שאוסטריה לא ספגה פיגועי טרור בגל הגדול שפגע במדינות אחרות באירופה, כולל צרפת, בריטניה וגרמניה בשנים האחרונות, מספר גבוה יחסית של אוסטרים יצא מחוץ לגבולות המדינה להצטרף לארגוני טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully