וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אין ויכוח על כך שנשים טובות יותר מגברים

נשיא ארה"ב לשעבר אמר כי אילו מדינות העולם היו מונהגות בידי נשים, רמת החיים הייתה עולה והמצב הכללי היה משתפר. לדבריו, רוב הבעיות בעולם הן תוצאה של שלטון גברים זקנים, המסרבים לפנות את דרכם

עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אם כי אילו נשים היו מנהיגות את כל מדינות העולם, היה שיפור ברמת החיים ובמצב בכלל. בכנס בסינגפור, אמר אובמה כי נשים אינן מושלמות, אך "אין ויכוח שהן טובות יותר" מגברים. הוא אמר שרוב הבעיות בעולם נגרמות בשל אנשים מבוגרים, בדרך כלל גברים, שמחזיקים בעמדות הכוח. הוא גם דיבר על הקיטוב הפוליטי ועל השימוש ברשתות החברתיות להפצת שקרים.

בכנס הפרטי, שעסק בנושא מנהיגות, אמר הנשיא הדמוקרטי לשעבר כי במהלך כהונתו הוא חשב כיצד יראה עולם שמנוהל על ידי נשים. "אני בטוח לחלוטין שאם במשך שנתיים, אם כל מדינה עלי אדמות הייתה מונהגת על ידי נשים, הייתם רואים שיפור משמעותי בכל היבט שהוא".

כשנשאל אם הוא ישקול אי-פעם לחזור לפוליטיקה, אמר אובמה שהוא מאמין שמנהיגים צריכים לזוז הצדה בבוא העת. "אם אתה מסתכל על העולם ומסתכל על הבעיות שלו, בדרך כלל אנשים זקנים לא מפנים את הדרך". לדבריו, "חשוב שמנהיגים פוליטיים ינסו להזכיר לעצמם שהם נמצאים שם כדי לעשות את העבודה, אבל לא לכל החיים. אתם לא שם כדי לקדם את החשיבות העצמית שלכם או את הכוח שלכם".

מאז שעזב את הבית הלבן ב-2017, בתום שתי כהונות, מקדם אובמה יחד עם רעייתו מישל מנהיגות צעירה ברחבי העולם. הזוג היה בשבוע שעבר באירוע של "קרן אובמה" בבירת מלזיה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה באירוע של הקרן שלו בקואלה לומפור, 13 בדצמבר 2019. AP
לא מתכנן לשוב לפוליטיקה. אובמה באירוע בקואלה לומפור, שישי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully