וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בגרמניה: מי פתח את קברו של הבכיר הנאצי היידריך?

עובד בבית קברות בברלין, שבו קבור אחד מהוגי "הפתרון הסופי" שחוסל על ידי פרטיזנים, גילה כי הקבר נפתח. לא נלקחו ממנו עצמות, והמשטרה מנסה לברר מי אחראי לכך

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS וארכיון יד ושם, עריכה: טל רזניק ושניר דבוש

משטרת ברלין חוקרת מי פתח את קברו הבלתי-מסומן של הבכיר הנאצי לשעבר ריינהרד היידריך, שחוסל על ידי פרטיזנים צ'כים ב-1942. עובד בבית הקברות שבמרכז ברלין גילה שהקבר נפתח ביום חמישי האחרון, אך לדברי המשטרה, לא נלקחו ממנו עצמות.

היידריך היה דמות מפתח בתכנון השמדת יהודי אירופה. הוא כינס את ועידת ואנזה בינואר 1942, שם תוכנן "הפתרון הסופי" של גרמניה הנאצית. לפי החוק, השחתת קבר היא עבירה פלילית בגין "חילול חמור".

בעלות הברית החליטו בתום מלחמת העולם השנייה שאסור לסמן את קבריהם של דמויות בכירות בשלטונו של אדולף היטלר, כדי למנוע מאוהדי הנאצים לקדש אותם. ככל הנראה, מי שפתח את הקבר היה בעל ידע פנימי על מיקומו.

מקרה דומה התרחש בבית הקברות ניקולאי בברלין בשנת 2000, כשפעילי שמאל פתחו קבר שלטענתם הכיל את שרידיו שח הורסט ווסל, נאצי שנרצח ב-1930, שהפך לסמל בעיני הנאצים וזכה לשיר הוקרה. הפעילים אמרו כי הם זרקו את גולגולתו אל נהר השפרה, אך המשטרה הכחישה זאת ואמרה שהקבר היה של אביו וכי לא נלקחו עצמות.

ריינהרד היידריך, 1942. AP
כינס את ועידת ואנזה. היידריך/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully