וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התקווה לפיוס במפרץ, אמיר קטאר דילג על פסגה אזורית בסעודיה

השליט א-ת'אני שלח במקומו את ראש הממשלה, על אף הציפיות שההזמנה שקיבל מהמלך סלמאן יובילו לפסגת פיוס בין המדינות. ריאד מובילה חרם אזורי על דוחא מאז 2017, ולאחרונה היו סימנים להפשרה ביחסים

צילום: רויטרס

אמיר קטאר, תמים בן חמד א-ת'אני, לא הופיע לפסגת מדינות המפרץ שנפתחה היום (שלישי) בריאד, למרות התקווה שהיא תוביל לפיוס ביחסים בין המדינות. סוכנות הידיעות הרשמית בקטאר דיווח כי האמיר שלח את ראש הממשלה לעמוד בראש המשלחת לכינוס המועצה לשיתוף פעולה במפרץ.

ערב הסעודית, יחד עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים, ניתקו את קשריהן הדיפלומטיים והתחבורתיים עם דוחא ב-2017. הן מאשימות את הנסיכות הקטנה בתמיכה בארגוני טרור אסלאמיים ובקיום קשרים קרובים עם איראן, יריבתה הגדולה של ערב הסעודית. קטאר דוחה על הסף את הטענות האלו.

לפני הפסגה, היו ציפיות גבוהות לפיוס לאור סימנים להפשרה בין ריאד לדוחא. אחרי שהמלך סלמאן הזמין את אמיר קטאר, אמר שר החוץ של הנסיכות כי נרשמה התקדמות מסוימת בשיחות. בעוד שהיו מי שראה בפסגה הזדמנות לסלילת הדרך ל"ועידת פיוס", אחרים נותרו ספקניים. הם הזכירו כי הזמנת אמיר קטאר היא חלק מהפרוטוקול בלבד, וכי גם בשנה שעברה הוא הוזמן ולא הגיע.

תמים בן חמד אאל ת'אני, אמיר קטאר,28 בספטמבר 2019. רויטרס
מכחיש שהוא תומך בארגוני טרור. אמיר קטאר, ספטמבר (צילום: רויטרס)/רויטרס

ראש ממשלת קטאר השתתף בסדרה של פגישות בערב הסעודית בחודש מאי, שהיו בין המפגשים הראשונים בדרג-בכיר שהתקיימו בין הצדדים מאז תחילת החרם. בחודש שעבר השתתפו נבחרות הכדורגל של ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות באליפות מדינות המפרץ.

עוד לפני המצור, יחסי ערב הסעודית וקטאר - שתיהן בעלי ברית של ארצות הברית - היו מתוחים. זאת בין היתר סביב דיווחיה של רשת "אל-ג'זירה" הקטארית על הנעשה באזור ותמיכתה של דוחא באירועי "האביב הערבי" ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully