וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 34 בלבד: ראשת ממשלת פינלנד החדשה - הצעירה ביותר אי-פעם

9.12.2019 / 8:06

סאנה מרין, שרת התחבורה, תחליף את ראש הממשלה שהתפטר אחרי שאחת השותפות הקואליציונית שלו איבדה את אמונה בו. היא גם תהיה ראש הממשלה הצעיר ביותר בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שרת התחבורה של פינלנד סאנה מרין נבחרה אתמול (ראשון) על ידי מפלגתה הסוציאל-דמוקרטית לראשת הממשלה, והיא תהיה האדם הצעיר ביותר אי-פעם שמכהן בתפקיד לאחר התפטרותו של ראש הממשלה הקודם אנטי רינה.

מרין בת ה -34, שמפלגתה היא הגדולה ביותר בקואליציה בת חמש המפלגות, תהיה ראש הממשלה המכהן הצעיר ביותר עולם כשתיכנס ללשכתה בימים הקרובים.

רינה התפט ביום שלישי לאחר שמפלגת המרכז, אחת משותפות הקואליציה, אמרה כי היא איבדה את אמונה בו בשל האופן שבו טיפל בשביתת הדואר.

"לפנינו עבודה רבה כדי לבנות מחדש את האמון", אמרה מרין לכתבים לאחר שזכתה בהצבעה צמודה בקרב הנהגת המפלגה. אנטי לינדטמן, יו"ר הסיעה של המפלגה, סיים אחריה.

ראשת ממשלת פינלנד, סאנה מארין, 8 בדצמבר 2019. רויטרס
טיפסה במהרה בפוליטיקה המקומית. מרין, אתמול/רויטרס

מרין טיפסה במהירות בפוליטיקה הפינית מאז שהייתה ראש מועצת העיר בעיר הולדתה התעשייתית טמפרה בגיל 27 בלבד. היא נכנסת לתפקיד באמצע גל שביתות בן שלושה ימים, שיעצור הייצור בכמה מהחברות הגדולות ביותר פינלנד החל מהיום.

באיגוד התעשיות הפיניות מעריכים כי השביתות יעלו לחברות כ-500 מיליון אירו באובדן הכנסות. קואליציית מרכז-שמאל, שעלתה לשלטון לפני כחצי שנה, הסכימה להמשיך עם התכנית הפוליטית שלה, תוך הפחתת פליטת הפחמנים. "יש לנו תכנית ממשלתית משותפת שמשאירה את הקואליציה יחדיו", אמרה ראשת הממשלה החדשה.

העיתוי מגיע בזמן בעייתי עבור פינלנד, המחזיקה בנשיאות התורנית של האיחוד האירופי עד סוף השנה, והיא ממלאת תפקיד מרכזי במאמצים לגבש תקציב חדש לגוש.

  • עוד באותו נושא:
  • פינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully