וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "נתניהו ימני קיצוני, הפלסטינים רודפים יהודים"

8.12.2019 / 19:58

סגן נשיא ארה"ב לשעבר אמר כי ההצעה של סנדרס, יריבו בפריימריז, להתנות את הסיוע לישראל ביחסה לפלסטינים היא "ביזארית", אך הוא לא חסך ביקורת משני הצדדים. את ראש הממשלה תיאר כ"לא מועיל", ואמר כי חלקים בשמאל האמריקני מוטים לטובת הפלסטינים

צילום רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן אמר אתמול (שבת) כי ההצעה של הסנאטור ברני סנדרס לעכב העברת סיוע צבאי לישראל אם הממשלה שם לא תמתן את יחסיה לפלסטינים היא "ביזארית". דבריו מדגישים את ההבדלים בין שתי הגישות השונות האוחזות במפלגה, לקראת תחילת הפריימריז על יצוגה בבחירות בנובמבר.

הן ביידן והן סנדרס תומכים ב"פתרון שתי מדינות", והם מתחו ביקורת על פוליטיקאים ישראלים ופלסטינים גם יחד, אך ביידן הביע עמדה מסורתית יותר של הממסד האמריקני, שאינה מתנה את הסיוע הכלכלי לישראל ביחסיה כלפי הפלסטינים.

במהלך כנס של שאלות ותשובות באייווה, שבה יחלו הפריימריז בפברואר, תיאר ביידן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמנהיג "לא מועיל" ו"ימני קיצוני, בזמן שהאשים את מנהיגי הפלסטינים ב"ליבוי הסכסוך" ו"ברדיפת יהודים". הוא ציין כי חלקים בשמאל האמריקני נותנים לרשות הפלסטינית "פס" על מתקפותיה נגד ההנהגה בישראל.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן. 05 בנובמבר 2019. רויטרס
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן. 05 בנובמבר 2019/רויטרס

"ביחס לברני ולאחרים המדברים על ציונות, אני תומך בנחישות בישראל כמדינה יהודית עצמאית", אמר ביידן. על הרעיון להתנות את הסיוע לישראל: "זה כמו לומר לצרפת,'משום שאתם לא מסכימים איתנו, אנחנו הולכים להעיף אתכם מנאט"ו". סנדרס, סנאטור יהודי מוורמונט, העלה את האפשרות הזו באוקטובר.

נתניהו שב היום על נכונותו לספח את בקעת הירדן, חרף אזהרות בית הדין הפלילי הבינלאומי, וטען שהוא שוחח על כך עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו - אולם במחלקת המדינה הכחישו זאת. ממשל טראמפ כבר הכיר בסיפוח הגולן בידי ישראל, וכן העביר את השגרירות לירושלים, מה שהוביל לביקורת הולכת וגוברת כלפי ישראל בשורות האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, שאליו משתייך סנדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully