וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר בלגי שהורשע בפדופיליה נשלח למחנה באפריקה. הוא תקף שם שוב

9.12.2019 / 8:48

תחקיר של CNN חושף כי מסדר קתולי גדול שלח את האב לוק דלפט למרכז-אפריקה, על אף שהיה ידוע שהוא ניצל מינית נערים. במחנה עקורים שבו היה אמור להיות מופקד על חלוקת סיוע, הוא אנס שני נערים נוספים לפחות. "הוא עשה לי דבר נורא"

כומר פדופיל נשלח לעבוד עבור ארגון סיוע באפריקה, על אף שהמסדר שלו ידע שהוא הורשע בעבר בניצול מיני של ילדים באירופה - כך עולה מתחקיר של רשת CNN. הכומר הבלגי לוק דלפט, בן 50, נאשם שניצל לפחות שני ילדים אחרים ברפובליקה המרכז אפריקנית, בזמן שהחזיק בתפקיד מרכזי בארגון הצדקה הקתולי הגדול "קריטאס".

לפי התחקיר שנמשך בשנה האחרונה, זהו מעגל של ניצול במיני בתוך מסדר "סלסינס של דון בוסקו", שמהווה חלק מהכנסייה הקתולית והוקם במיוד בשביל להגן על ילדים. במשך שנים, המסדר טייח את ההתנהלות של דלפט, תוך שהוא מעביר אותו מתפקיד לתפקיד ושולח אותו לעבוד בחלק מהמקומות הבעייתים ביותר בעולם.

על אף הטענות נגדו, והרשעתו בניצול מיני, התאפשר לו לשמור על פרופיל גבוה - בין היתר כשקיבל את לחם הקודש בטקס בהובלת האפיפיור פרנציסקוס שנערך מוקדם יותר השנה בוותיקן.

המקרה שלו העלה שאלות קשות לגבי הליך הסינון באחד מרשתות הארגונים הקתוליים הלא ממשלתיים הגדולות ביותר בעולם, והוא מגיע בזמן שהכנסייה מתקשה לשים מאחוריה פרשות מין שבהן היו מעורבים כמרים במשך עשרות שנים.

כומר בלגי שהורשע בפדופיליה ברפובליקה המרכז-אפריקנית. CNN, אתר רשמי
סירב להשיב לשאלות. הכומר דלפט/אתר רשמי, CNN

אלבן אליין, כיום בן 17, ומשפחתו סיפרו ל-CNN כי דלפט ניצל מינית באופן קבוע את הנער כשהם נפגשו במחנה עקורים בקגה-בנדורו, מרכז-אפריקה, לפני ארבע שנים.

"הוא עשה לי דבר נורא", אמר. אביו, אונונו, אמר כי "מה שהוא עשה לבני זה לא נורמלי. הוא הגיע לכאן כמנהל של קריטאס והיה מופקד על חלוקת סיוע, אבל במקום זאת הוא ניצל את מעמדו כדי לעשות מעשי סדום בבני".

כשרשת CNN הגיעה למשרדיו של הכומר בבירה בנגי, הוא לא התנצל. אחרי שנתפס לא מוכן, הוא קטע את הפגישה שקיים בזמן שהוא הבחין במצלמה, נעמד וניסה להוציא את אנשי הרשת מחוץ למשרד. "לא, לא, לא", אמר.

בעקבות התחקיר, נקרא דלפט בחזרה לבלגיה, שם לפי המסדר שבו הוא חבר, הוא "תחת פיקוח". רשויות אכיפת החוק והכנסייה בבלגיה פתחו בחקירה, אך הן לא אמרו אם הוא יעמוד לדין על מעשיו ברפובליקה המרכז-אפריקנית משום שהחקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully