וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מעצר עריק חרדי: עימותים אלימים, עצורים וחסימות בירושלים

עשרות מאנשי הפלג הירושלמי מתעמתים עם שוטרים ברחוב בר אילן בעיר שנחסם לתנועה בשני הכיוונים. ההפגנה נערכת ברקע חילוקי דעות בתוך הזרם החרדי ליטאי סביב קיומן של מחאות נגד מעצר עריקים מאז מותו של הרב אוירבך. 11 מפירי סדר נעצרו על ידי המשטרה במקום

צילום: א. כהן, מחאת החרדים הקיצוניים, עריכה: אסף דרורי

עשרות מאנשי הפלג הירושלמי מפגינים היום (ראשון) בירושלים במחאה על מעצרו של חרדי שניסה לצאת לאחרונה מגבולות הארץ, הועבר לידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר כי הינו עריק במשך למעלה משלוש שנים ובינתיים עצור בכלא צבאי. ההפגנה המתקיימת ברחוב בר אילן בעיר הובילה לחסימות הכביש הנחשב ציר מרכזי באזור. במקום נעצרו עד כה 11 מפגינים, חשוד שנתפס על חם כשהוא מנסה להצית פח אשפה. בעקבות ההפגנות, במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים.

ההפגנה נערכת ברקע חילוקי דעות בתוך הזרם החרדי ליטאי סביב קיומן של מחאות נגד מעצר עריקים מצה"ל. חילוקי הדעות החלו מאז מות מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך, אז במקום להציב יורש אחד להנהגה, מונו שורה של רבנים במקומו, וביניהם התפתחו ויכוחים סביב הדרך שבה יש לנהל את המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. המפגינים היום נחשבים קיצוניים יותר מחבריהם, ואף שהעריק החרדי סיבך את עצמו בכך שניסה לצאת מהארץ, הם סבורים כי יש למחות על מעצרו הממושך.

כוחות משטרת ישראל פועלים ברחוב בר אילן בירושלים, לפינוי מפגינים שהגיעו למקום והחלו להפר את הסדר הציבורי תוך שחוסמים את הכביש ל 2 הכיוונים ומשבשים את התנועה, 8 בדצמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
עימותים ברחוב בר אילן בירושלים, היום/דוברות משטרת ישראל

בזמן ההפגנה בירושלים, בית הדין הצבאי ביפו האריך את מעצרו של העריק החרדי בחודשיים נוספים. עורך דינו, מנחם שטאובר, הגיש ערעור על ההחלטה לבית הדין הצבאי לערעורים.

ההפגנות עצמן נגד מעצר עריקים חודשו בחודשי הקיץ. ביולי האחרון הפגינו הפגינו אלפי פעילים סמוך לרחוב יפו בירושלים, ו-22 מהם נעצרו בחשד להפרות סדר. המחאה ברקע מעצרו של עריק חרדי שלא הסדיר את מעמדו מול צה"ל. הבחור, דניאל כיטוב, בן של חבר מועצת העיר בית שמש המזוהה עם הזרם ולומד בישיבת 'מאירת שמועה' באשדוד.

עוד בוואלה!

בעזרת בדיקת הדנ"א: נעצר חשוד באונס ברעננה לפני עשור

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully