וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמספלד: עיראק אינה מקיימת דרישת האו"ם

7.1.2003 / 21:35

שר ההגנה האמריקאי הודיע שהמתקפה אינה בלתי נמנעת; מנגד, דובר הפקחים בבגדד הודיע: שיתוף הפעולה של עיראק נמשך; יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית: מוקדם מדי להסיק מסקנות בנושא הנשק

שר ההגנה של ארה"ב, דונלד ראמספלד, אמר הערב כי עיראק אינה מקיימת את דרישת האו"ם להתפרק מהנשק הכימי, הביולוגי והגרעיני שברשותה. לדבריו, המתקפה על עיראק אינה בלתי נמנעת ואולם תגבור הכוחות האמריקאים במפרץ יימשך.

בגלי צה"ל דווח שדובר פקחי האו"ם בבגדד אמר, כי שיתוף הפעולה של עיראק נמשך, למרות שסדאם חוסיין האשים אתמול את הפקחים בריגול. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית סבור, כי לפקחים דרושים עוד כמה חודשים כדי להשלים את עבודתם, וכי עדיין מוקדם להסיק מסקנות בעניין הנשק שבידי עיראק. שר החוץ של סוריה, פארוק א-שרע, אמר כי עיראק משתפת פעולה עם פקחי האו"ם ועל כן אין לתקוף אותה. א-שרע אמר את הדברים בפגישה עם אדואד ג'ריג'יאן, שהיה שגריר ארה"ב בדמשק. סוריה משמשת חברה זמנית במועצת הביטחון של האו"ם.

היום הודיעה ערב הסעודית כי היא תבקש מהאו"ם הוכחות לכך שעיראק מפתחת נשק להשמדה המונית, לפני שתתן את הסכמתה להשתתף במתקפה נגד סדאם. במסיבת עיתונאים בבירה ריאד אמר שר החוץ אלפייסל, כי סעודיה לא תצטרף למתקפה על פי בקשת ארה"ב או בריטניה, אך תשקול בקשה של האו"ם אם יוצגו בפניה ההוכחות הדרושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully