וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בצרפת קבע: אנטי-ישראליות היא אנטישמיות

הבית התחתון בפרלמנט אימץ את הגדרת האנטישמיות של הכוח הבינ"ל להנצחת השואה, שכולל גם את שלילת זכותו של העם היהודי למדינה. 154 מחוקקים תמכו בהחלטה ו- 74 התנגדו לה. "מדינתו של אמיל זולה ניצבת בעד החופש לחיות חיים יהודיים חסרי פחד", בירך יו"ר הסוכנות הרצוג

צילום: רויטרס

הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת אישר אתמול (שלישי) הצעת החלטה שקובעת כי אנטי ישראליות ושלילת זכותו של העם היהודי למדינה, היא סוג של אנטישמיות. הבית התחתון בפרלמנט אישר את החוק, וקרא גם לממשלה להצטרף למדינות נוספות באירופה, שאימצו את הגדרת האנטישמיות של כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה. בסך הכול, 154 מחוקקים תמכו בהחלטה ו- 74 התנגדו לה.

שר החוץ ישראל כץ בירך על ההחלטה ואמר כי "אני מברך על החלטת הפרלמנט הצרפתי. אימוץ ההחלטה מאשר את דברי הנשיא מקרון, שקבע כי האנטי-ציונות הינה פניה החדשות של האנטישמיות". השר כץ הוסיף כי "בכוונתי להמשיך ולפעול כדי שעוד מדינות יבינו ויתמכו בהגדרת אנטי ישראליות ושנאת ישראל כאנטישמיות".

הבית התחתון בפרלמנט הצרפתי, 3 בדצמבר 2019. AP
"מצפים לראות גם צעדים מעשיים". הבית התחתון בפרלמנט הצרפתי/AP

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בירך גם הוא על החלטת הפרלמנט הצרפתי, ואמר כי "אנו, כמייצגי העם היהודי בכל רחבי תבל מברכים ומצדיעים לאסיפה הלאומית של צרפת ונשיא צרפת, על החלטה היסטורית הניצבת כתמרור מוסרי כנגד גילויי האנטישמיות ושנאת ישראל". הרצוג הוסיף כי "מדינתו של אמיל זולה שנאבק באנטישמיות, ניצבת כיום בעידן של אנטישמיות גואה, בעד החופש לחיות חיים יהודיים חסרי פחד, בעד הציונות ובעד מדינת ישראל".

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן מסר בתגובה להחלטה כי "תחת כסות של 'ביקורת פוליטית' על מדינת ישראל, מופצים תכנים אנטישמיים המרעילים את השיח ושוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית". ארדן הוסיף כי "אני מברך את הפרלמנט הצרפתי על ההחלטה החשובה שתסייע להילחם באנטישמיות הגואה גם בצרפת ובאירופה בכלל. אנחנו מצפים כמובן לראות גם צעדים מעשיים מממשלת צרפת כנגד גורמי bds ופעילים אנטישמיים המפיצים שנאה בצרפת כנגד ישראל והיהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully