וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: האנטישמיות מבריחה יהודים

7.1.2003 / 17:23

ב-2002 עזבו את המדינה 2,326 יהודים לישראל - המספר הגדול ביותר מזה 30 שנה; במקביל חלה עלייה במספר הישראלים המבקשים ויזות אירופיות; נדחתה הצעת אקדמאים צרפתים להחרים את ישראל

בשנה האחרונה חלה עליה חדה במספר היהודים הצרפתים שעוזבים את ביתם ומהגרים לישראל. הסיבה לעזיבה היא ככל הנראה התגברות ההתקפות האנטישמיות על חברים בקהילה היהודית במדינה.

בצרפת שוכנת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בכל האיחוד האירופי. הבי.בי.סי מדווח כי 2,326 יהודים אזרחי צרפת עזבו השנה את המדינה. נתון זה זניח ביחס לגודל הקהילה, אך זהו המספר הגדול ביותר של יהודים שעזבו את המדינה ב-30 השנים האחרונות, וכפול ממספר העוזבים בשנת 2001.

לעומתם, חלה עלייה ניכרת במספר הישראלים המבקשים ויזות למדינות האיחוד האירופי, ובראשן, גרמניה. ככל הנראה הם מבקשים להתרחק מהאלימות הגואה במזרח התיכון.

העוינות כלפי ישראל מורגשת לא רק בקרב גורמים אנטי ישראלים והיא חדרה גם לשורות האקדמיה: הצעה לחרם אקדמי על האוניברסיטאות בישראל הוגשה על ידי האוניברסיטה היוקרתית של הרובע השישי בפריס. משמעות ההצעה היא הפסקת שיתוף הפעולה בתחום המחקר והחינוך בין המדינות. ההצעה נדחתה אך היא מעידה על התחושות הקשות כלפי ישראל. אתמול התכנסו מאות מפגינים מחוץ לאוניברסיטה כדי למחות נגד ההצעה.

מרצים ופוליטיקאים רבים שביקרו את ישראל בחריפות על מדיניותה בשטחים, אמרו כי החרם הוא דרך לא יעילה להתמודד עם הנושא. ראש עיריית פריס, ברטרנד דלנואה, שלח נציג מטעמו לאוניברסיטה, כדי להעביר מסר חריף לראשיה ובו נאמר כי ההצעה לחרם אקדמי על ישראל היא צעד מזעזע וטעות חמורה. גם כלי התקשורת יצאו נגד ההצעה. עיתון "לה-מונד" פרסם גילוי דעת שכותרתו "לא לחרם". במאמר נכתב כי חרם אקדמי לא מסמל ניתוק קשרים פוליטיים, אלא ניתוק קשרים עם "קהילה אנושית שלמה".

הערכות הן כי העלייה בהתקפות האנטישמיות בשנת 2002 באו כתגובה למדיניות ישראל בשטחים. בסוף השבוע שעבר נפצע הרב, גבריאל פרחי, באורח קל מדקירה כשהותקף ביציאה מבית הכנסת בו הוא מתפלל. אתמול, הוצתה מכוניתו. נשיא צרפת, ז'ק שיראק גינה בחריפות את דקירת הרב, ובפגישה השנתית לרגל השנה החדשה עם ראשי הקהילה הקתולית, הפרוטסטנטית והיהודית אמר כי "ההתקפה המרושעת על הרב מעוררת זעם". מחר יגיע שר הפנים הצרפתי, ניקולס זרקוסי, לתפילה בבית הכנסת של פרחי לאות הזדהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully