וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצה למוזיאון השטאזי: שודדים גנבו אותות ותכשיטים מהתקופה הקומוניסטית

המקום, שבו שכן מטה המשטרה השחאית של גרמניה המזרחית, נפרץ כמה ימים בלבד לאחר שנגנבו יהלומים בשווי מיליוני יורו מ"הכספת הירוקה" בדרזדן. הגנבים פרצו דרך חלון בקומת הקרקע, כשהפורצים השתמשו בגג סמוך. הם טרם נתפסו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שודדים גנבו מדליות ותכשיטים מהעידן הקומוניסטי שנשמרו במוזיאון השטאזי בברלין, שושכן במטה המשטרה החשאית לשעבר של גרמניה המזרחית. זאת שישה ימים בלבד לאחר שנגנבו יהלומים בשווי מיליוני יורו מ"הכספת הירוקה" בדרזדן.

מנהל המוזיאון יורג דריסלמן אמר לרשת BBC כי הפריטים שנגנבו בברלין שווים "כמה אלפי אירו". לשטאזי הייתה רשת ענקית של מרגלים ומלשינים במזרח הקומוניסטי. "שמונה או תשע מדליות נגנבו", אמר דרייסלמן, אך חלק מהמדליות היו העתקים, ו"הנזק הפיזי שנגרם במהלך השוד רב יותר ממה שנגנב".

בין הפריטים שנגנבו היו אות קרל מרקס ואות לנין. התכשיטים שנלקחו היו זוג עגילים, טבעת עם פנינים ואבני חן, שעון יד מזהב ושעון מזהב. הפריצה הייתה ביום שבת בלילה, דרך חלון בקומת הקרקע, כשהפורצים השתמשו בגג סמוך. הם טרם נתפסו.

מוזיאון השטאזי בברלין, גרמניה, 1 בדצמבר 2019. AFP, GettyImages
מוזיאון השטאזי בברלין, אתמול/GettyImages, AFP

חלק מהמוזיאון הוא לשכתו לשעבר של ראש המשטרה החשאית אריך מילקה, שנותר כפי שמצאו אותו מפגינים שהסתערו על המבנה בינואר 1990 עם קריסת המשטר הקומוניסטי לאחר נפילת חומת ברלין בנובמבר 1989. במקום אותרו פריטים יקרים רבים שהוחרמו ממתנגדי משטר. מנהל המוזיאון אמר כי מרבית החפצים הללו הוחזרו לאחר מכן לבעליהם, אך על חלק מהם לא נתבעה בעלות, ולכן הם הוצגו בתצוגה במוזיאון.

בחלק מהמקרים, השטאזי מכר תכשיטים מוחרמים במערב כדי להרוויח מטבעות זרים. דרייסלמן אמר כי הפריצה נמשכה כרבע שעה בלבד וכי השומרים לא היו במקום קבוע במשך כל הלילה.

במקרה של החקירה הנרחבת יותר סביב הפריצה בדרזדן בשבוע שעברה, הציעה המשטרה פרס בגובה 500 אלף אירו על מידע שיוביל לחשודים או למציאת אבני החן הגנובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully