וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי סין נדרשים לסרוק את פניהם בקניית טלפונים סלולריים

בייג'ינג החלה לאכוף תקנות פיקוח מחמירות, שבהן נדרשות חברות הטלפונים לצלם משתמשים חדשים. המשטר הגביר בשנים האחרונים את המעקב אחרי אזרחיו ברשת

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

סין החלה אתמול (ראשון) לאכוף את דרישותיה מחברות הטלפונים השונות לאסוף לסרוק את פניהם של משתמשים חדשים המצטרפים אליהן - כך מסרה הרשות לטכנולוגיית המידע במדינה.

בייג'ינג מהדקת בכל העת את הפיקוח שלה על הרשת, והאכיפה החלה לאחר שבספטמבר פרסם משרד התעשייה והטכנולוגיה הודעה על "שמירה על הזכויות והאינטרסים הלגיטימיים של אזרחים ברשת". זו קבעה כללים לאכיפת רישום משתמשים בשמותיהם האמתיים. על החברות להשתמש ב"בינה מלאכותית ובאמצעים טכניים אחרים" כדי לאמת את זהות המשתמשים החדשים.

נציג שירות לקוחות של חברת יוניקום אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי משמעות התקנות החדשות הן שלקוחות הנרשמים לקבלת מספר טלפון חדש עשויים להידרש לתעד את עצמם כשהם מפנים את ראשם וממצמצים.

אדם מצלם שלג בבייג'ינג, סין, 30 בנובמבר 2019. AFP, GettyImages
אדם מצלם שלג בבייג'ינג, בחודש שעבר/GettyImages, AFP

על אף שממשלת סין מקדמת את המהלך מאז 2013 לפחות, כך שתעודות זהות יקושרו למספרי טלפון חדשים, המעבר לשימוש באינטליגנציה מלאכותית מתרחש בזמן שטכנולוגיית זיהוי הפנים מתבססת ברחבי סין, משימוש בתשלומים בסופרמרקט ועד למעקב אחרי אזרחים.

גולשים ברשתות החברתיות בסין הביעו הן תמיכה במהלך והן דאגה ממנו. חלקם מודאגים שהנתונים הביומטריים שלהם ידלפו או יימכרו".

זה קצת יותר מדי", כתב משתמש אחד ב"וויבו" הגרסה הסינית לטוויטר, בתגובה לידיעה על התקנות החדשות. "שליטה ואז יותר שליטה", כתב מישהו אחר.

בעוד שמומחים מזהירים מפני הסכנה לפרטיות הכרוכה באיסוף נתונים לזיהוי פנים, הצרכנים אימצו את הטכנולוגיה בצורה נרחבת - אם כי בחודש שעבר הוגשה אחת התביעות הראשונות בנושא זיהוי פנים.

פרופסור מקומי הגיש תביעה נגד פארק ספארי בהאנגז'ו שבמזרח מחוז ז'ג'יאנג אחרי שנדרש לעבור סריקות פנים בכניסה למקום.

בנוסף למשתמשים הסלולריים, וויבו נדרש לבצע רישום של שמות אמתיים ב-2012. סין מקדמת את הפיקוח על הרשתות החברתיות בשנים האחרונות על מנת "לקדם את ההתפתחות הבריאה והמסודרת של האינטרנט, להגן על ביטחון המדינה ועל האינטרס הציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully