וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין אותו ממסד: האליטות החדשות שממשיכות להתל בימין

2.12.2019 / 9:20

כאילו נתניהו אינו ראש הממשלה יותר מעשור, מפגיני הימין מתעקשים שעומד מולם מושיע, בעוד שהתקשורת ומערכות אכיפת החוק בהן הוא שולט יעשו הכול כדי להפילו. מה שהמפגינים מסרבים בתוקף לראות, הוא שאותו אדם שהם יוצאים להגנתו, הוא האליטה במלוא הדרה. דעה

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
התיעוב כלפי "הממסד" נותר כשהיה. הפגנת התמיכה בנתניהו/ראובן קסטרו

לא הייתי בהפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו. צפיתי בשידורים השונים במהדורות השונות ובכתבות ששודרו למחרת, המתארות את הלך הרוח של המפגינים. באופן אישי, לא הופתעתי מהדברים. אמירות מסוג זה אינן חדשות או זרות לי. אלה דברים ששמעתי במקום שבו גדלתי, בשכונת גבעת שאול בירושלים, ומפי בני משפחתי. השנאה אל "הממסד", הייתה שם תמיד בחיי, מגיל צעיר מאוד.

אני זוכר כיצד בכל ל"ג בעומר, טרחנו לאסוף עצים למדורה ובין לבין נהגנו לבנות בובה שאותה העלינו באש. בכל שנה ניתן לאותה בובה כינוי אחר. הכינויים הפופולריים ביותר באותן שנים (סוף שנות ה-70, תחילת שנות ה-80), היו "שמעון פרס", "יוסי שריד", "שולמית אלוני", ועוד. עבור בני משפחתי המורחבת, אנשי השמאל היו נציגיו של ממסד מקפח, מפלה, ששיתף פעולה עם האויב ולכן היחס אליו היה זהה מבחינתנו. לא שרפנו בובה בדמות ערפאת, היטלר או מנהיג ערבי כזה או אחר, אלא בובות בדמותם של פוליטיקאים בשמאל.

השנים חלפו להן, אך נראה שהתיעוב כלפי "הממסד" נותר כשהיה. הדבר היחיד שהשתנה הוא שבמקום פוליטיקאים, מועלים כעת על המוקד העיתונאים ו"התקשורת". כעת, הם מסמלים את אותה "אליטה". מדוע? כי מישהו טרח לסמן את אותם עיתונאים כ"אויב", כמטרה, כנציגים של השמאל. כלומר במקומם של פרס, שריד ואלוני עולים כעת שמות כמו יוסי מזרחי, רביב דרוקר, גיא פלג, בן כספית וכמובן אמנון אברמוביץ'.

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
אותו אדם שהם יוצאים להגנתו הוא האליטה במלוא הדרה. הפגנת התמיכה בנתניהו/ראובן קסטרו

מה שעוד יותר מדהים הוא ש"הממסד" האליטיסטי, המקפח והמפלה, נותר זהה בעיניי אותם אנשים, כמו בני משפחתי וכמו רבים מתומכי נתניהו. כאילו לא חלפו להם 42 שנים מאז שניצח מנחם בגין את הבחירות, כאילו ראש הממשלה המכהן ברצף יותר מעשר שנים, הוא אינו נתניהו.

ומה שאותם אנשים מסרבים בתוקף לראות, הוא שאותו אדם שהם יוצאים להגנתו, אותו "מציל החלשים", מגן העניים, הוא הוא האליטה במלוא הדרה: יליד שכונת רחביה, אשכנזי בן אשכנזים, בעל וילה בקיסריה, שמעשן סיגרים יקרים ורעייתו חובבת שמפניות ורודות. אותו אדמו"ר שהם מעריצים כל כך כאילו היה מושיעו של עם ישראל, לא היסס להקריב יותר ממיליארד שקלים מכספי הציבור כדי לקבל סיקור חיובי באתר החדשות שבו אני עובד. וכל מי שעבד בוואלה! NEWS באותן שנים, ידע זאת. וכל מי שהיה קשור לעיתונאים שעבדו אז באתר ידע זאת.

ומשום מה, אויבי "הממסד" הישן, מתעקשים שלפניהם עומד המושיע, המשיח, שהתקשורת, הפרקליטות, המשטרה והשמאל - כולם עשו יד אחת כדי להפילו. כולם. קונספירציה אחת נוראית שלה שותפים מפכ"ל משטרה ימני, מתנחל לשעבר שנתניהו מינה, יועץ משפטי לממשלה שהיה מזכיר הממשלה ומונה על ידי ביבי, כל פרקליטות המדינה, כל המשטרה וכל התקשורת. כולם רודפים את אותו מסכן ששולט במדינת ישראל זה יותר מעשור, אותו אדם חסר ישע שבחינה של המציאות מעלה שהוא לא כל כך מסכן והתקשורת כבר מזמן לא כל כך רודפת אותו. להיפך.

יש לו השפעה אדירה על התקשורת הישראלית: הוא ממנה עורכים בגל"צ, דוחף את מקורביו למשרות של "פרשנים פוליטיים", מאפשר הקמה של ערוץ טלוויזיה שכל ייחודו שהוא תומך בו ובימין, העיתון הנפוץ במדינה עושה כל מה שידרוש ממנו, קבוצת העיתונאים הנחשבת למקורבת לו חולשת כיום על כל אולפן טלוויזיה, מקבלת תוכניות אירוח בזמן שעיתונאים אחרים לא פחות מוצלחים או ותיקים לא יקבלו דבר.

עוד בוואלה!

המשטרה עיכבה שני מפגינים שהתעמתו עם טיבי: "מהלל שהידים"

לכתבה המלאה
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 30 בנובמבר 2019. אתר רשמי
האליטות כבר מזמן אינם נחלתו של השמאל. מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה/אתר רשמי

ייתכן שיש כאן איזושהי סוגיה לא מדוברת בקרב אותם "תומכי נתניהו", שבואו נודה, רובם בני עדות המזרח, שחייבים להמליך עליהם "אשכנזי" דובר אנגלית רהוטה, ולא חלילה "אחד משלהם". משום מה בהיסטוריה ארוכת השנים של הליכוד, עוד לא ראינו מנהיג מפלגה מזרחי, אחד כזה שגדל בשכונות או בעיירות הפיתוח. תמיד היה זה אשכנזי, נסיך נוסח נתניהו, יוצאי מחתרות כמו שמיר ובגין או גנרל נוסח שרון. אך משום מה דוד לוי, סילבן שלום ואחרים, מעולם לא הצליחו לכבוש את הפסגה ולהתמנות ליושבי ראש הליכוד.

חברים יקרים משכונת גבעת שאול, וגם אלו מהפגנת התמיכה בנתניהו - תתעוררו: האליטות, התקשורת, כל אלה, כבר מזמן אינם נחלתו של השמאל. התקשורת היום היא שעטנז של אנשי ימין ושמאל. שליחיו של ביבי יושבים בכל אולפן, חדר חדשות וחדר עורכים בעיתונות הישראלית. נתניהו עצמו שולט במדינת ישראל ביד רמה כבר יותר מעשור ועושה בכספיכם ככל העולה על רוחו כדי לפאר, לרומם ולשבח את תדמיתה של רעייתו ומשפחתו. אז אולי הגיע הזמן להפסיק עם כל הנהי והבכי ולהכיר במציאות שבה אתם חיים כבר עשרות שנים, שבה הימין בשלטון ולא השמאל, והדבר היחיד שנותר בעינו הוא שכמו אז גם כיום מי ששולט בכם הוא אליטיסט מארץ האליטיסטים שעושה מכם וממה שאתם צחוק, לעג וקלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully